Про державно-приватне партнерство
Верховна Рада України; Закон від 01.07.20102404-VI
Документ 2404-17, чинний, поточна редакція — Редакція від 24.05.2016, підстава 817-19
 

Сторінки:  [ 1 ]  2
наступна сторінка »  

                                                          
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про державно-приватне партнерство
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, N 40, ст.524 )
{ Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 5007-VI ( 5007-17 ) від 21.06.2012, ВВР, 2013, N 19-20, ст.190
N 5406-VI ( 5406-17 ) від 02.10.2012, ВВР, 2013, N 41, ст.551
N 5463-VI ( 5463-17 ) від 16.10.2012, ВВР, 2014, N 4, ст.61
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015, ВВР, 2016, N 10, ст.97 }

{ У тексті Закону слова "органи державної влади" в усіх
відмінках замінено словами "державні органи" у відповідному
відмінку згідно із Законом N 5463-VI ( 5463-17 ) від
16.10.2012 }

Цей Закон визначає організаційно-правові засади взаємодії
державних партнерів з приватними партнерами та основні принципи
державно-приватного партнерства на договірній основі.
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення та ознаки державно-приватного
партнерства
1. Державно-приватне партнерство - співробітництво між
державою Україна, Автономною Республікою Крим, територіальними
громадами в особі відповідних державних органів та органів
місцевого самоврядування (державними партнерами) та юридичними
особами, крім державних та комунальних підприємств, або фізичними
особами - підприємцями (приватними партнерами), що здійснюється на
основі договору в порядку, встановленому цим Законом та іншими
законодавчими актами, та відповідає ознакам державно-приватного
партнерства, визначеним цим Законом. { Абзац перший частини першої
статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
На стороні приватного партнера у договорі, що укладається в
рамках державно-приватного партнерства, можуть виступати декілька
осіб, які відповідно до цього Закону можуть бути приватними
партнерами. Відносини між приватними партнерами та порядок
визначення приватного партнера для представництва інтересів інших
приватних партнерів у відносинах з державним партнером
визначаються умовами договору, укладеного між приватними
партнерами, або умовами договору, укладеного в рамках
державно-приватного партнерства. Такі особи несуть солідарну
відповідальність за зобов'язаннями, передбаченими договором, що
укладається в рамках державно-приватного партнерства. { Абзац
другий частини першої статті 1 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
Крім переможця (переможців) конкурсу з визначення приватного
партнера, приватним партнером може виступати юридична особа,
створена для здійснення державно-приватного партнерства переможцем
(переможцями) конкурсу з визначення приватного партнера, якщо це
передбачено умовами відповідного конкурсу, при цьому протягом
строку, встановленого договором, укладеним у рамках
державно-приватного партнерства, переможець (переможці) конкурсу
повинен (повинні) прямо або опосередковано володіти більше ніж 50
відсотками статутного капіталу цієї юридичної особи. Протягом
місяця після державної реєстрації створеної юридичної особи до
договору в рамках державно-приватного партнерства мають бути
внесені відповідні зміни, у тому числі щодо субсидіарної
відповідальності переможця (переможців) конкурсу за зобов’язаннями
цієї юридичної особи. { Абзац третій частини першої статті 1 в
редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
Переможець (переможці) конкурсу несе (несуть) у повному
обсязі відповідальність за виконання зобов’язань за договором
державно-приватного партнерства. { Абзац частини першої статті 1 в
редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
За рішенням державного партнера державне підприємство,
комунальне підприємство, підприємство Автономної Республіки Крим
або господарське товариство, 100 відсотків статутного капіталу
якого належать державі, територіальній громаді чи Автономній
Республіці Крим, може брати участь у договорі, укладеному в рамках
державно-приватного партнерства, на стороні відповідного
державного партнера. Державний партнер несе субсидіарну
відповідальність за зобов’язаннями такого підприємства або
господарського товариства відповідно до договору, укладеного в
рамках державно-приватного партнерства. { Абзац частини першої
статті 1 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
До ознак державно-приватного партнерства належать: { Абзац
шостий частини першої статті 1 в редакції Закону N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
надання прав управління (користування, експлуатації) об’єктом
партнерства або придбання, створення (будівництво, реконструкція,
модернізація) об’єкта державно-приватного партнерства з подальшим
управлінням (користуванням, експлуатацією), за умови прийняття та
виконання приватним партнером інвестиційних зобов’язань відповідно
до договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства;
{ Абзац сьомий частини першої статті 1 в редакції Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
довготривалість відносин (від 5 до 50 років); { Абзац восьмий
частини першої статті 1 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 )
від 24.11.2015 }
передача приватному партнеру частини ризиків у процесі
здійснення державно-приватного партнерства; { Абзац дев'ятий
частини першої статті 1 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 )
від 24.11.2015 }
внесення приватним партнером інвестицій в об’єкти партнерства
із джерел, не заборонених законодавством. { Абзац десятий частини
першої статті 1 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 ) від
24.11.2015 }
Стаття 2. Правові засади державно-приватного партнерства
1. Правовими засадами державно-приватного партнерства є
Конституція України ( 254к/96-ВР ), Цивільний кодекс України
( 435-15 ), Господарський кодекс України ( 436-15 ), цей Закон,
інші законодавчі акти України, а також міжнародні договори
України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою
України.
2. У разі якщо міжнародними договорами України, згода на
обов'язковість яких надана Верховною Радою України, встановлено
інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, застосовуються
правила міжнародного договору.
Стаття 3. Основні принципи здійснення державно-приватного
партнерства
1. До основних принципів здійснення державно-приватного
партнерства належать:
рівність перед законом державних та приватних партнерів;
заборона будь-якої дискримінації прав державних чи приватних
партнерів;
узгодження інтересів державних та приватних партнерів з метою
отримання взаємної вигоди;
забезпечення вищої ефективності діяльності, ніж у разі
здійснення такої діяльності державним партнером без залучення
приватного партнера; { Частину першу статті 3 доповнено новим
абзацом згідно із Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
незмінність протягом усього строку дії договору, укладеного в
рамках державно-приватного партнерства, цільового призначення та
форми власності об'єктів, що перебувають у державній або
комунальній власності чи належать Автономній Республіці Крим,
переданих приватному партнеру;
визнання державними та приватними партнерами прав і
обов'язків, передбачених законодавством України та визначених
умовами договору, укладеного у рамках державно-приватного
партнерства;
справедливий розподіл між державним та приватним партнерами
ризиків, пов'язаних з виконанням договорів, укладених у рамках
державно-приватного партнерства;
визначення приватного партнера на конкурсних засадах, крім
випадків, встановлених законом.
Стаття 4. Сфери застосування державно-приватного партнерства
1. Державно-приватне партнерство застосовується в таких
сферах:
пошук, розвідка родовищ корисних копалин та їх видобування,
крім таких, що здійснюються на умовах угод про розподіл продукції;
{ Абзац другий частини першої статті 4 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 5406-VI ( 5406-17 ) від 02.10.2012 }
виробництво, транспортування і постачання тепла та розподіл і
постачання природного газу;
будівництво та/або експлуатація автострад, доріг, залізниць,
злітно-посадкових смуг на аеродромах, мостів, шляхових естакад,
тунелів і метрополітенів, морських і річкових портів та їх
інфраструктури;
машинобудування;
збір, очищення та розподілення води;
охорона здоров'я;
туризм, відпочинок, рекреація, культура та спорт;
забезпечення функціонування зрошувальних і осушувальних
систем;
поводження з відходами, крім збирання та перевезення; { Абзац
десятий частини першої статті 4 в редакції Закону N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
виробництво, розподілення та постачання електричної енергії;
управління нерухомістю;
надання соціальних послуг, управління соціальною установою,
закладом; { Частину першу статті 3 доповнено абзацом тринадцятим
згідно із Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
виробництво та впровадження енергозберігаючих технологій,
будівництво та капітальний ремонт житлових будинків, повністю чи
частково зруйнованих внаслідок бойових дій на території проведення
антитерористичної операції; { Частину першу статті 3 доповнено
абзацом чотирнадцятим згідно із Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від
24.11.2015 }
встановлення модульних будинків та будівництво тимчасового
житла для внутрішньо переміщених осіб; { Частину першу статті 3
доповнено абзацом п'ятнадцятим згідно із Законом N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
надання освітніх послуг та послуг у сфері охорони здоров’я;
{ Частину першу статті 3 доповнено абзацом шістнадцятим згідно із
Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
управління пам’ятками архітектури та культурної спадщини.
{ Частину першу статті 3 доповнено абзацом сімнадцятим згідно із
Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
2. За рішенням державного партнера державно-приватне
партнерство може застосовуватися в інших сферах діяльності, крім
видів господарської діяльності, які відповідно до закону
дозволяється здійснювати виключно державним підприємствам,
установам та організаціям. Державно-приватне партнерство
застосовується з урахуванням особливостей правового режиму щодо
окремих об'єктів та окремих видів діяльності, встановлених
законом. { Частина друга статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }

{ Частину третю статті 4 виключено на підставі Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }

Розділ II
ФОРМИ ЗДІЙСНЕННЯ ТА ОБ'ЄКТИ
ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Стаття 5. Форми здійснення державно-приватного партнерства
1. У рамках здійснення державно-приватного партнерства
відповідно до цього Закону та інших законодавчих актів України
можуть укладатися договори про:
концесію;
управління майном (виключно за умови передбачення у договорі,
укладеному в рамках державно-приватного партнерства, інвестиційних
зобов’язань приватного партнера); { Частину першу статті 5
доповнено новим абзацом згідно із Законом N 817-VIII ( 817-19 )
від 24.11.2015 }
спільну діяльність;

{ Абзац частини першої статті 5 виключено на підставі Закону
N 5406-VI ( 5406-17 ) від 02.10.2012 }

інші договори.
Договір, укладений у рамках державно-приватного партнерства,
може містити елементи різних договорів (змішаний договір), умови
яких визначаються відповідно до цивільного законодавства України.
{ Абзац сьомий частини першої статті 5 в редакції Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }

{ Частину другу статті 5 виключено на підставі Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }

3. Відносини, пов’язані з ініціюванням державно-приватного
партнерства, вибором приватного партнера, підготовкою до
укладення, визначенням змісту договору, укладенням та виконанням
договорів, укладених у рамках здійснення державно-приватного
партнерства відповідно до частини першої цієї статті, регулюються
нормами цього Закону, якщо інший порядок ініціювання відповідної
форми державно-приватного партнерства, вибору приватного партнера,
підготовки до укладення, визначення змісту договору, укладення та
виконання таких договорів не визначений законом, що регулює
відповідну форму здійснення державно-приватного партнерства. У
разі якщо договір, що має укладатися в рамках державно-приватного
партнерства, є змішаним договором, відносини щодо ініціювання
державно-приватного партнерства, підготовки до укладення договору
та вибору приватного партнера регулюються нормами цього Закону. { Частина третя статті 5 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 )
від 24.11.2015 }
4. Дія цього Закону не поширюється на угоди про розподіл
продукції, порядок укладення, виконання та припинення яких
регулюється Законом України "Про угоди про розподіл продукції"
( 1039-14 ). { Статтю 5 доповнено частиною четвертою згідно із Законом
N 5406-VI ( 5406-17 ) від 02.10.2012 }
Стаття 6. Здійснення державних закупівель у рамках
державно-приватного партнерства
1. Державні закупівлі у рамках державно-приватного
партнерства здійснюються відповідно до законодавства про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти.
2. Іноземні суб'єкти господарської діяльності та суб'єкти
господарювання України користуються рівними правами щодо участі у
державних закупівлях.
Стаття 7. Об'єкти державно-приватного партнерства

{ Частину першу статті 7 виключено на підставі Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }

2. Об’єктами державно-приватного партнерства є:
існуючі, зокрема відтворювані (шляхом реконструкції,
модернізації, технічного переоснащення) об’єкти, що перебувають у
державній або комунальній власності чи належать Автономній
Республіці Крим, у тому числі ділянки надр;
створювані або придбані об’єкти в результаті виконання
договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства. { Частина друга статті 7 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 )
від 24.11.2015 }
3. Передача існуючих об’єктів, що перебувають у державній або
комунальній власності чи належать Автономній Республіці Крим,
приватному партнеру для виконання умов договору, укладеного в
рамках державно-приватного партнерства, не зумовлює перехід права
власності на ці об'єкти до приватного партнера. { Абзац перший
частини третьої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
Такі об'єкти підлягають поверненню державному партнеру після
припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного
партнерства.
Право власності на об'єкти, що добудовані, перебудовані,
реконструйовані в рамках державно-приватного партнерства, належить
державному партнеру.
4. Об’єкти державно-приватного партнерства, створені або
придбані приватним партнером на виконання договору, укладеного в
рамках державно-приватного партнерства, можуть належати йому на
праві власності та використовуватися ним або державним партнером
чи іншою стороною договору в порядку та на умовах, визначених
таким договором, якщо інше не встановлено законом, що регулює
відносини, пов’язані з виконанням договорів, визначених у частині
першій статті 5 цього Закону. Такі об’єкти підлягають передачі
приватним партнером державному партнеру в порядку та строки,
визначені договором, укладеним у рамках державно-приватного
партнерства, але не пізніше дати припинення дії такого договору.
Після переходу права власності на створені чи придбані приватним
партнером об’єкти державно-приватного партнерства до держави,
територіальної громади чи Автономної Республіки Крим приватний
партнер має переважне право на користування таким майном для
виконання своїх зобов’язань у порядку та на умовах, визначених
договором, укладеним у рамках державно-приватного партнерства, до
припинення дії такого договору. Договором, укладеним у рамках
державно-приватного партнерства, може бути передбачено, що
об’єкти, які створені чи придбані на виконання умов договору та
належать на праві власності приватному партнеру, не можуть бути
без згоди державного партнера передані в заставу, спільну
діяльність, лізинг, оренду та інше користування або володіння.
Зазначені обтяження, що встановлюються стосовно об’єктів, які
створені чи придбані на виконання умов договору та належать на
праві власності приватному партнеру, підлягають обов’язковій
реєстрації у визначеному законом порядку.
Договором, укладеним у рамках державно-приватного
партнерства, може бути передбачено виникнення спільної часткової
власності державного та приватного партнера на створювані чи
придбані об’єкти державно-приватного партнерства. Порядок
визначення часток у праві власності створюваних чи придбаних
об’єктів, що перебувають у спільній частковій власності державного
та приватного партнера, умови і порядок відчуження частки у праві
спільної часткової власності визначаються положеннями договору,
укладеного в рамках державно-приватного партнерства. { Статтю 7 доповнено новою частиною згідно із Законом N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
5. Об'єктами державно-приватного партнерства не можуть бути
об'єкти, щодо яких прийнято рішення про приватизацію.
6. Об'єкти державно-приватного партнерства не можуть бути
приватизовані протягом усього строку здійснення
державно-приватного партнерства.
Стаття 8. Використання земельних ділянок для здійснення
державно-приватного партнерства
1. У разі якщо для здійснення державно-приватного партнерства
необхідне користування земельною ділянкою, державний партнер
передає приватному партнеру відповідно до Земельного кодексу
України ( 2768-14 ) земельну ділянку, на якій розташований об’єкт
державно-приватного партнерства, разом з об’єктом
державно-приватного партнерства на строк, встановлений договором,
укладеним у рамках державно-приватного партнерства, чи забезпечує
не пізніше дати набрання чинності договором, укладеним у рамках
державно-приватного партнерства, набуття приватним партнером права
на користування земельними ділянками, наданими в установленому
порядку для будівництва об’єкта державно-приватного партнерства.
{ Абзац перший частини першої статті 8 в редакції Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
У всіх інших випадках державний партнер забезпечує надання на
вимогу приватного партнера земельних ділянок, необхідних для
виконання договору, укладеного в рамках державно-приватного
партнерства, в порядку, встановленому законом та зазначеному в
такому договорі. { Абзац частини першої статті 8 в редакції Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
У разі припинення (розірвання) договору, укладеного в рамках
державно-приватного партнерства, приватний партнер автоматично
втрачає право на користування земельною ділянкою, наданою йому
державним партнером для здійснення державно-приватного
партнерства. { Абзац частини першої статті 8 в редакції Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
У разі прийняття уповноваженим органом рішення про здійснення
державно-приватного партнерства проекти землеустрою щодо
відведення земельних ділянок, інша документація із землеустрою,
яка відповідно до законодавства вимагається для надання земельної
ділянки в користування, а також документація щодо земельних
ділянок, необхідних приватному партнеру для здійснення такого
партнерства, розробляються на замовлення державного партнера.
Державний партнер має погодити документацію із землеустрою з
відповідними державними органами чи органами місцевого
самоврядування у передбаченому законодавством порядку, а у
випадках, передбачених законом, - отримати позитивний висновок
державної землевпорядної експертизи у порядку, визначеному
законом.
Фінансування робіт з розроблення (виготовлення)
землевпорядної документації та її експертизи здійснюється за
рахунок коштів відповідних бюджетів чи за рахунок коштів особи,
яка подала пропозицію про здійснення державно-приватного
партнерства.
Оплата робіт з розроблення (виготовлення) землевпорядної
документації та її експертизи особою, яка подала пропозицію про
здійснення державно-приватного партнерства, не створює для такої
особи переваг у конкурсі з визначення приватного партнера
порівняно з іншими учасниками конкурсу.
Документально підтверджені витрати, здійснені державним
партнером та/або особою, яка подала пропозицію про здійснення
державно-приватного партнерства, на розроблення (виготовлення)
документації із землеустрою та її експертизу, відшкодовуються
приватним партнером відповідно до умов договору, укладеного в
рамках державно-приватного партнерства.
2. Порядок та умови отримання приватним партнером права на
користування земельними ділянками, зазначеними у частині першій
цієї статті, зазначаються в умовах конкурсу з визначення
приватного партнера для укладення договору в рамках
державно-приватного партнерства.
3. Після припинення дії договору, укладеного в рамках
державно-приватного партнерства, приватний партнер зобов'язаний
звільнити земельну ділянку, надану йому для здійснення
державно-приватного партнерства відповідно до цієї статті.
4. У разі якщо у договорі про державно-приватне партнерство
передбачається надання в користування (експлуатацію) та/або
управління ліній електропередачі, зв'язку, трубопроводів, інших
лінійних комунікацій, щодо прокладання та експлуатації яких
встановлено сервітут, такий сервітут може здійснюватися від імені
державного партнера приватним партнером.
Про наявність таких сервітутів зазначається в умовах конкурсу
з визначення приватного партнера та договорі, укладеному в рамках
державно-приватного партнерства.
Стаття 9. Джерела фінансування державно-приватного
партнерства
1. Фінансування державно-приватного партнерства може
здійснюватися за рахунок:
фінансових ресурсів приватного партнера;
фінансових ресурсів, запозичених в установленому порядку;
коштів державного та місцевих бюджетів;
інших джерел, не заборонених законодавством.
Розділ III
ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ЗДІЙСНЕННЯ
ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Стаття 10. Пропозиції про здійснення державно-приватного
партнерства
1. Пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства
готуються центральними або місцевими органами виконавчої влади,
органами місцевого самоврядування чи органами Автономної
Республіки Крим або особами, які відповідно до цього Закону можуть
бути приватними партнерами, і подаються до органу, уповноваженого
проводити аналіз ефективності здійснення державно-приватного
партнерства. { Частина перша статті 10 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 )
від 24.11.2015 }

{ Частину другу статті 10 виключено на підставі Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }

{ Частину третю статті 10 виключено на підставі Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }

Стаття 11. Аналіз ефективності здійснення державно-приватного
партнерства
1. Аналіз ефективності здійснення державно-приватного
партнерства проводиться на підставі пропозиції про здійснення
державно-приватного партнерства або за ініціативою уповноваженого
органу шляхом:
1) детального обґрунтування соціально-економічних та
екологічних наслідків здійснення державно-приватного партнерства
за результатами аналізу:
економічних та фінансових показників реалізації
державно-приватного партнерства;
соціальних наслідків реалізації державно-приватного
партнерства, включаючи поліпшення якості послуг та рівень
забезпечення попиту товарами (роботами і послугами);
екологічних наслідків реалізації державно-приватного
партнерства з урахуванням можливого негативного впливу на стан
довкілля;
2) обґрунтування вищої ефективності проекту із залученням
приватного партнера порівняно з реалізацією проекту без такого
залучення;
3) виявлення видів ризиків здійснення державно-приватного
партнерства, їх оцінки та визначення форми управління ризиками;
4) визначення форми здійснення державно-приватного
партнерства;
5) визначення соціально-економічних та екологічних перспектив
після закінчення дії договору, укладеного в рамках
державно-приватного партнерства.
2. Аналіз ефективності здійснення державно-приватного
партнерства проводиться щодо об’єктів:
державної власності - центральним органом виконавчої влади,
що здійснює відповідно до закону функції з управління відповідними
об’єктами державної власності, а якщо такого органу не визначено -
центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та
реалізує державну політику у сфері державно-приватного
партнерства;
комунальної власності - виконавчим органом місцевого
самоврядування, уповноваженим відповідною сільською, селищною,
міською, районною чи обласною радою, а якщо такого органу не
визначено - виконавчим комітетом сільської, селищної, міської ради
чи виконавчим апаратом районної, обласної ради;
що належать Автономній Республіці Крим, - органом,
уповноваженим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, а якщо
такого органу не визначено - Радою міністрів Автономної Республіки
Крим.
Якщо у державно-приватному партнерстві братимуть участь
кілька державних партнерів, вони спільно проводять аналіз
ефективності здійснення державно-приватного партнерства.
3. Порядок проведення аналізу ефективності здійснення
державно-приватного партнерства визначається Кабінетом Міністрів
України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
4. За результатами аналізу ефективності здійснення
державно-приватного партнерства складається висновок. Висновок за
результатами аналізу ефективності здійснення державно-приватного
партнерства щодо об’єктів державної власності підлягає погодженню
з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування
та реалізує державну політику у сфері державно-приватного
партнерства, та іншими визначеними в Порядку проведення аналізу
ефективності здійснення державно-приватного партнерства органами
державної влади. Висновок за результатами аналізу ефективності
здійснення державно-приватного партнерства щодо об’єктів
комунальної власності та майна, що належить Автономній Республіці
Крим, підлягає погодженню з центральним органом виконавчої влади,
що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері
державно-приватного партнерства, якщо відповідно до такого
висновку передбачається надання державної підтримки шляхом
фінансування за рахунок коштів державного бюджету.
Висновок за результатами аналізу ефективності здійснення
державно-приватного партнерства щодо об’єктів державної власності
підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті центрального органу
виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну
політику у сфері державно-приватного партнерства. { Стаття 11 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 ) від
24.11.2015 }

{ Статтю 12 виключено на підставі Закону N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }

Стаття 13. Прийняття рішення про здійснення
державно-приватного партнерства
1. Рішення про здійснення державно-приватного партнерства чи
про недоцільність його здійснення, про проведення конкурсу та
затвердження результатів конкурсу з визначення приватного партнера
приймаються щодо об’єктів:
державної власності - центральним органом виконавчої влади,
що здійснює відповідно до закону функції з управління відповідними
об’єктами державної власності, а якщо такого органу не визначено -
Кабінетом Міністрів України;
комунальної власності - органом місцевого самоврядування
згідно з повноваженнями відповідно до Закону України "Про місцеве
самоврядування" ( 280/97-ВР );
що належать Автономній Республіці Крим, - органом,
уповноваженим Радою міністрів Автономної Республіки Крим, а якщо
такого органу не визначено - Радою міністрів Автономної Республіки
Крим.
Рішення про здійснення державно-приватного партнерства
приймається протягом трьох календарних місяців з дня подання
пропозицій про здійснення державно-приватного партнерства
(сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами -
на найближчій сесії) у передбаченому цим Законом порядку.
Орган, що прийняв рішення про здійснення державно-приватного
партнерства чи про недоцільність здійснення такого партнерства,
зобов’язаний протягом 15 календарних днів з дня прийняття
відповідного рішення повідомити про таке рішення особу, яка подала
пропозиції про здійснення державно-приватного партнерства. { Стаття 13 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 ) від
24.11.2015 }
Розділ IV
ВИЗНАЧЕННЯ ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРА
Стаття 14. Визначення приватного партнера
1. Визначення приватного партнера для укладення договору
(договорів) у рамках державно-приватного партнерства здійснюється
виключно на конкурсних засадах, крім випадків, передбачених
законом.
У разі якщо після оголошення конкурсу з визначення приватного
партнера для здійснення державно-приватного партнерства на участь
у зазначеному конкурсі подав заявку лише один претендент,
відповідний договір може бути укладений уповноваженим органом з
цим претендентом шляхом погодження з ним істотних умов договору,
якщо інше не визначено законами, що регулюють відносини, які
виникають у процесі укладення та виконання договорів, передбачених
частиною першою статті 5 цього Закону.
2. Порядок проведення конкурсу з визначення приватного
партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо
об'єктів державної, комунальної власності або які належать
Автономній Республіці Крим ( 384-2011-п ), встановлюється
Кабінетом Міністрів України.
У разі якщо законами України, що регулюють відносини, які
виникають у процесі укладення договорів, передбачених частиною
першою статті 5 цього Закону, чи відповідно до таких законів
встановлено інший порядок проведення конкурсу, застосовується
порядок проведення конкурсу, встановлений такими законами чи
відповідно до таких законів. { Абзац другий частини другої статті
14 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
Стаття 15. Засади проведення конкурсу з визначення приватного
партнера
1. Під час прийняття рішення про проведення конкурсу з
визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного
партнерства визначаються:
строк здійснення державно-приватного партнерства, форма його
реалізації та основні етапи;
державний партнер та об'єкти державно-приватного партнерства;
обсяг та форми державної підтримки здійснення
державно-приватного партнерства, якщо надання такої підтримки
передбачається; { Абзац четвертий частини першої статті 15 в
редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
граничний строк подання заявок на участь у конкурсі;
граничний строк проведення конкурсу з визначення приватного
партнера;
основні кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу;
основні критерії визначення переможця конкурсу.

{ Частину другу статті 15 виключено на підставі Закону
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }

3. Оголошення про проведення конкурсу з визначення приватного
партнера публікується державним партнером у газеті "Урядовий
кур'єр" або "Голос України" чи офіційному друкованому засобі
масової інформації відповідного органу місцевого самоврядування
або Автономної Республіки Крим, якщо державним партнером
виступають такі органи, а також розміщується на офіційному
веб-сайті державного партнера.
Стаття 16. Оприлюднення інформації про результати проведення
конкурсу з визначення приватного партнера
1. Результати оцінки конкурсних пропозицій учасників конкурсу
з визначення приватного партнера для здійснення
державно-приватного партнерства не підлягають розголошенню до дня
визначення переможця конкурсу, крім випадків, передбачених
законом.
2. Орган, що проводив конкурс, зобов'язаний у десятиденний
строк з дня визначення переможця конкурсу оприлюднити інформацію
та вмотивовані роз'яснення щодо підстав визначення переможця та
відхилення пропозицій інших учасників конкурсу.
3. Оприлюднення інформації, зазначеної в частині другій цієї
статті, здійснюється шляхом опублікування її в газеті "Урядовий
кур'єр" або "Голос України" чи офіційному друкованому засобі
масової інформації відповідного органу місцевого самоврядування
або Автономної Республіки Крим, якщо державним партнером
виступають такі органи, а також розміщення на офіційному веб-сайті
державного партнера.
Стаття 17. Укладення договору в рамках державно-приватного
партнерства з переможцем конкурсу
1. Орган, що прийняв рішення про здійснення
державно-приватного партнерства, зобов’язаний не пізніше місяця
після підписання протоколу про результати конкурсу (сільські,
селищні, міські, районні та обласні ради - на найближчому
пленарному засіданні) розглянути результати проведення конкурсу та
затвердити відповідний протокол (про визначення переможця
конкурсу, про відхилення всіх конкурсних пропозицій без визначення
переможця чи про оголошення конкурсу таким, що не відбувся) або
відмовити у затвердженні результатів конкурсу з обґрунтуванням
причини такої відмови. { Частину першу статті 17 доповнено новим
абзацом першим згідно із Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від
24.11.2015 }
Укладення договору в рамках державно-приватного партнерства
здійснюється органом, який відповідно до статті 13 цього Закону
прийняв рішення про здійснення державно-приватного партнерства з
переможцем конкурсу на умовах, встановлених конкурсом з визначення
приватного партнера.
2. У разі якщо переможцем конкурсу з визначення приватного
партнера для здійснення державно-приватного партнерства визначено
декілька осіб на стороні приватного партнера, договір, що
укладається в рамках державно-приватного партнерства, підписується
такими особами або особою, уповноваженою ними на підписання цього
договору.
3. Державний партнер в установленому Кабінетом Міністрів
України порядку повідомляє про укладення договору в рамках
державно-приватного партнерства центральний орган виконавчої
влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у
сфері державно-приватного партнерства, уповноважений на ведення
обліку договорів, укладених у рамках державно-приватного
партнерства. { Частина третя статті 17 із змінами, внесеними згідно із Законами
N 5463-VI ( 5463-17 ) від 16.10.2012, N 817-VIII ( 817-19 ) від
24.11.2015 }
4. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися у
процесі укладання договору в рамках державно-приватного
партнерства, такий договір може бути змінений, доповнений або
розірваний за згодою сторін чи в судовому порядку, якщо інше не
встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.
5. Договір, укладений в рамках державно-приватного
партнерства, може бути розірваний за згодою сторін, а у випадках,
встановлених законом або договором, - у судовому порядку. { Статтю 17 доповнено частиною п'ятою згідно із Законом N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
6. Правові наслідки зміни або розірвання договору, укладеного
в рамках державно-приватного партнерства, визначаються законом та
цим договором. { Статтю 17 доповнено частиною шостою згідно із Законом N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
7. Особа, яка організовує або надає фінансування в рамках
державно-приватного партнерства, може брати участь у договорі,
укладеному в рамках державно-приватного партнерства, на стороні
приватного партнера.
У разі невиконання приватним партнером своїх зобов’язань за
договором, укладеним у рамках державно-приватного партнерства,
особа, яка організовує або надає фінансування в рамках
державно-приватного партнерства, має право звернутися до
державного партнера з пропозицією про заміну приватного партнера
за договором, укладеним у рамках державно-приватного партнерства,
у порядку та спосіб, визначені Кабінетом Міністрів України. { Статтю 17 доповнено частиною сьомою згідно із Законом N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
Розділ V
ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА, ДЕРЖАВНІ ГАРАНТІЇ
ТА ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ
Стаття 18. Державна підтримка здійснення державно-приватного
партнерства
1. Державна підтримка здійснення державно-приватного
партнерства може надаватися:
шляхом надання державних гарантій, гарантій Автономної
Республіки Крим та місцевого самоврядування;
шляхом фінансування за рахунок коштів державного чи місцевих
бюджетів та інших джерел згідно із загальнодержавними та місцевими
програмами;
шляхом виплати приватному партнеру інших платежів,
передбачених договором, укладеним у рамках державно-приватного
партнерства, зокрема плати за готовність (доступність) об’єкта
державно-приватного партнерства до експлуатації (використання)
тощо; { Частину першу статті 18 доповнено новим абзацом згідно із
Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
шляхом придбання державним партнером певного обсягу товарів
(робіт, послуг), що виробляються (виконуються, надаються)
приватним партнером за договором, укладеним у рамках
державно-приватного партнерства; { Частину першу статті 18
доповнено новим абзацом згідно із Законом N 817-VIII ( 817-19 )
від 24.11.2015 }
шляхом постачання приватному партнеру товарів (робіт,
послуг), необхідних для здійснення державно-приватного
партнерства; { Частину першу статті 18 доповнено новим абзацом
згідно із Законом N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
в інших формах, передбачених законом.
2. Рішення про надання державної підтримки здійснення
державно-приватного партнерства приймається залежно від права
власності на об'єкт державно-приватного партнерства відповідно
Кабінетом Міністрів України чи уповноваженим ним органом
виконавчої влади, органами місцевого самоврядування або Радою
міністрів Автономної Республіки Крим відповідно до закону.
3. Порядок надання державної підтримки ( 279-2011-п )
встановлюється Кабінетом Міністрів України.
4. Державна підтримка, передбачена цією статтею, надається
без проведення державної реєстрації інвестиційних проектів та
проектних (інвестиційних) пропозицій, передбаченої Законом України
"Про інвестиційну діяльність" ( 1560-12 ). { Статтю 18 доповнено частиною четвертою згідно із Законом
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
Стаття 19. Правовий режим інвестиційної та господарської
діяльності іноземного приватного партнера
1. Для іноземних приватних партнерів, які здійснюють в
Україні державно-приватне партнерство, встановлюється національний
правовий режим інвестиційної та іншої господарської діяльності,
крім випадків, передбачених законом та міжнародними договорами
України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою
України.
2. Спори, що виникають із договорів, укладених у рамках
державно-приватного партнерства за участю нерезидентів,
підприємств з іноземними інвестиціями, вирішуються в порядку,
передбаченому законом, а також можуть розглядатися міжнародним
арбітражним судом за місцем, обумовленим у договорі. { Статтю 19 доповнено частиною другою згідно із Законом N 817-VIII
( 817-19 ) від 24.11.2015 }
3. У разі якщо укладення договору в рамках
державно-приватного партнерства здійснюється Кабінетом Міністрів
України, на вимогу іноземного приватного партнера (партнерів)
держава має право відмовитися від імунітету в договорі, укладеному
в рамках державно-приватного партнерства. Така відмова
здійснюється за рішенням Верховної Ради України і поширюється на
всі судові рішення, рішення міжнародних комерційних арбітражів,
рішення у провадженнях щодо забезпечення позову, а також на
виконання рішень судових і арбітражних органів. { Статтю 19 доповнено частиною третьою згідно із Законом
N 817-VIII ( 817-19 ) від 24.11.2015 }
Стаття 20. Гарантії прав приватних партнерів
1. Держава гарантує додержання встановлених законодавством
України умов для провадження діяльності приватних партнерів,
пов'язаної з виконанням договорів, укладених у рамках
державно-приватного партнерства, додержання прав і законних
інтересів приватних партнерів.
2. Державні органи та органи місцевого самоврядування, їх
посадові особи не мають права втручатися в діяльність приватних
партнерів, пов'язану із здійсненням державно-приватного
партнерства, крім випадків, встановлених законом.
3. У разі якщо ціни (тарифи) на товари (роботи, послуги)
приватного партнера підлягають державному регулюванню, такі ціни
(тарифи) мають включати кошти для компенсації вартості внесених
приватним партнером інвестицій (інвестиційну складову) відповідно
до закону, якщо інший порядок компенсації інвестицій не
передбачено договором, укладеним у рамках державно-приватного
партнерства.
Розмір інвестиційної складової має забезпечувати компенсацію
протягом строку дії договору, укладеного в рамках
державно-приватного партнерства, витрат приватного партнера на
здійснення інвестицій.
Якщо ціни (тарифи) на товари (роботи, послуги) приватного
партнера, що підлягають державному регулюванню, не є економічно
обґрунтованими і відсутня належна компенсація, приватний партнер,
якщо це передбачено договором, укладеним у рамках
державно-приватного партнерства, має право відмовитися від
договору або призупинити, якщо інше не передбачено законодавством,
виконання інвестиційних зобов’язань до затвердження цін (тарифів)
на економічно обґрунтованому рівні та/або включення до цін
(тарифів) інвестиційної та/або прибуткової складової або до
внесення на запропонованих приватним партнером умовах змін до
договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства,
щодо обсягів та строків внесення інвестицій в об’єкт
державно-приватного партнерства. { Частина третя статті 20 в редакції Закону N 817-VIII ( 817-19 )
від 24.11.2015 }
4. До прав і обов'язків сторін, визначених договором,
укладеним у рамках державно-приватного партнерства, протягом
строку його дії застосовується законодавство України, чинне на
день його укладення. Зазначені гарантії поширюються на зміни
цивільного і господарського законодавства, що регулює майнові
права та обов'язки сторін, і не стосуються змін законодавства з
питань оборони, національної безпеки, забезпечення громадського
порядку, охорони довкілля, стандартів якості товарів (робіт,
послуг), податкового, валютного, митного законодавства,
законодавства з питань ліцензування та іншого законодавства, що
регулює правовідносини, в яких не діють принципи рівності сторін
(державного та приватного партнерів).

  Пошук Знайти слова на сторiнцi:     
* тiльки українськi (або рос.) лiтери, мiнiмальна довжина слова 3 символи...

Сторінки:  [ 1 ]  2
наступна сторінка »