Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення
Верховна Рада України; Закон від 10.01.20022918-III
Документ 2918-14, чинний, поточна редакція — Редакція від 21.06.2017, підстава 2047-19
 

Сторінки:  1  [ 2 ]  3
« попередня сторінканаступна сторінка »  

{  Розділ III доповнено статтею 13-1 згідно із Законом N 2047-VIII 
( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Розділ IV
ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У СФЕРІ
ПИТНОЇ ВОДИ ТА ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ
Стаття 14. Форми власності у сфері питного водопостачання
та/або водовідведення
{ Назва статті 14 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Діяльність у сфері питного водопостачання та водовідведення
можуть здійснювати підприємства всіх форм власності, якщо інше не
передбачено законами України. { Частина перша статті 14 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Приватизація підприємств державної форми власності, що
здійснюють питне водопостачання, проводиться відповідно до закону.
Мережі, споруди, устаткування централізованого питного
водопостачання та водовідведення населених пунктів як особливо
важливі об'єкти життєзабезпечення приватизації не підлягають. { Частина третя статті 14 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Зміна форми власності або перехід права власності на системи
питного водопостачання та/або системи водовідведення (крім
об’єктів централізованого питного водопостачання та
централізованого водовідведення) здійснюється в порядку,
передбаченому законом, за умови, що це не призведе до порушення
режиму функціонування таких систем або їх частин, погіршення
якості питної води та умов надання послуг споживачам, у тому числі
до підвищення тарифів на послуги централізованого водопостачання
та водовідведення. { Частина четверта статті 14 в редакції Закону N 2047-VIII
( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Стаття 15. Види господарської діяльності у сфері
питного водопостачання
Господарська діяльність у сфері питного водопостачання
включає:
централізоване питне водопостачання міст, інших населених
пунктів;
питне водопостачання за допомогою пунктів розливу питної води
(в тому числі пересувних);
виробництво фасованої питної води;
питне водопостачання за допомогою індивідуальних та
колективних установок (пристроїв) підготовки питної води.
Стаття 16. Організація питного водопостачання
Забезпечення споживачів питної води централізованим питним
водопостачанням, а також за допомогою пунктів розливу питної води
(в тому числі пересувних) або фасованою питною водою здійснюють
підприємства питного водопостачання.
Підприємство питного водопостачання провадить свою діяльність
на підставі таких документів:
дозволу на спеціальне водокористування або дозволу на
користування надрами (у разі використання підземних вод);
ліцензії на господарську діяльність з централізованого
водопостачання та водовідведення;
державного акта на право постійного користування або на право
власності на землю;
технічного проекту на розміщення водопровідних мереж, споруд
та устаткування, погодженого і затвердженого в установленому
порядку.

{ Абзац шостий частини другої статті 16 виключено на підставі
Закону N 191-VIII ( 191-19 ) від 12.02.2015 }

У населених пунктах питне водопостачання може здійснюватися
як підприємством питного водопостачання, так і самостійно
споживачами питної води в цих населених пунктах.
На водні об'єкти, які є джерелами питного водопостачання,
повинні бути складені в установленому законодавством порядку
паспорти. Перелік показників якості води у паспорті джерела
питного водопостачання має відповідати переліку, що визначений
державним стандартом на питну воду.
Стаття 16-1. Застосування екологічної броні питного
водопостачання
З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій
техногенного або природного характеру через припинення питного
водопостачання споживачам (крім населення) у разі несплати або
внесення не в повному обсязі плати за використану ними питну воду
встановлюється екологічна броня питного водопостачання.
Оплата питної води, використаної в межах встановленої
екологічної броні питного водопостачання, здійснюється за рахунок
коштів відповідних споживачів (крім населення).
Порядок ( 119-2006-п ) обмеження та складання переліку
споживачів питної води, до яких застосовується обмеження питного
водопостачання до рівня екологічної броні питного водопостачання,
встановлюється Кабінетом Міністрів України. ( Закон доповнено статтею 16-1 згідно із Законом N 2196-IV
( 2196-15 ) від 18.11.2004 )
Стаття 17. Спеціальне водокористування у сфері питної води
та питного водопостачання
Підприємство питного водопостачання провадить свою діяльність
відповідно до порядку спеціального водокористування, пов'язаного
із застосуванням водопровідних мереж, споруд, технічних пристроїв
для забору води безпосередньо з водних об'єктів.
Спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу,
який видається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів
України.
У дозволі на спеціальне водокористування визначаються ліміти
та строки спеціального водокористування.
Строки спеціального водокористування встановлюються органом,
який видає дозвіл на спеціальне водокористування.
У разі використання підземних вод для питного водопостачання
відповідне підприємство повинне одержати згідно з законом дозвіл
на користування надрами.
Стаття 18. Ліцензування у сфері питного водопостачання
Господарська діяльність із централізованого водопостачання та
водовідведення підлягає ліцензуванню у порядку ( z1468-12 ),
встановленому законом.
Стаття 18-1. Інвестиційна діяльність у сфері централізованого
водопостачання та водовідведення
Інвестиційні програми розробляються суб'єктами господарювання
у сфері централізованого водопостачання та водовідведення.
Порядок розроблення, погодження та затвердження інвестиційних
програм суб'єктів господарювання у сфері централізованого
водопостачання та водовідведення ( z0098-13 ) затверджується
національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних послуг. { Частина друга статті 18-1 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 1540-VIII ( 1540-19 ) від 22.09.2016 }
Суб'єкти господарювання у сфері централізованого
водопостачання та водовідведення для проведення в установленому
законодавством порядку розрахунків за інвестиційними програмами
відкривають спеціальні рахунки.
На зазначені рахунки суб’єкти господарювання перераховують
кошти в обсязі, передбаченому в установлених тарифах для виконання
інвестиційних програм.
Порядок ( 750-2013-п ) зарахування коштів на спеціальний
рахунок, використання зазначених коштів і здійснення контролю за
їх витрачанням встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Суб'єкти господарювання у сфері централізованого
водопостачання та водовідведення - власники спеціальних рахунків
зобов'язані використовувати кошти, що перебувають на таких
рахунках, виключно для виконання інвестиційних програм.
Використання зазначених коштів у будь-яких інших цілях
забороняється.
Порядок контролю за реалізацією інвестиційних програм у сфері
централізованого водопостачання та водовідведення ( 552-2014-п ),
а також граничний рівень вартості інвестицій, які можуть
залучатися за інвестиційними програмами, що включаються при
розрахунку економічно обґрунтованих витрат, та граничний термін
дії інвестиційних програм до моменту повного погашення зобов'язань
за ними встановлюються Кабінетом Міністрів України. { Закон доповнено статтею 18-1 згідно із Законом N 4434-VI
( 4434-17 ) від 23.02.2012 }
Стаття 19. Надання послуг з питного водопостачання
та централізованого водовідведення
{ Назва статті 19 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Послуги з питного водопостачання надаються споживачам
підприємством питного водопостачання та/або централізованого
водовідведення на підставі договору з: { Абзац перший частини
першої статті 19 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
підприємствами, установами, організаціями, що безпосередньо
користуються централізованим питним водопостачанням та/або
централізованим водовідведенням; { Абзац другий частини першої
статті 19 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII
( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
підприємствами, установами або організаціями, у повному
господарському віданні або оперативному управлінні яких перебуває
житловий фонд і до обов'язків яких належить надання споживачам
послуг з питного водопостачання та/або централізованого
водовідведення; { Абзац третій частини першої статті 19 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від
18.05.2017 }
об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків,
житлово-будівельними кооперативами та іншими об'єднаннями
власників житла, яким передано право управління багатоквартирними
будинками та забезпечення надання послуг з водопостачання та/або
централізованого водовідведення водовідведення на підставі
укладених ними договорів; { Абзац четвертий частини першої статті
19 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 )
від 18.05.2017 }
власниками будинків, що перебувають у приватній власності.
Договір про надання послуг з питного водопостачання та/або
водовідведення укладається безпосередньо між підприємством питного
водопостачання або уповноваженою ним юридичною чи фізичною особою
і споживачем, визначеним у частині першій цієї статті. { Частина друга статті 19 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Порядок надання споживачам послуг з питного водопостачання
та/або водовідведення встановлюється центральним органом
виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у
сфері житлово-комунального господарства. { Частина третя статті 19 із змінами, внесеними згідно із Законами
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012, N 2047-VIII ( 2047-19 ) від
18.05.2017 }
Стаття 20. Умови договору про надання послуг з питного
водопостачання та/або централізованого
водовідведення
{ Назва статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Істотними умовами договору про надання послуг з питного
водопостачання та/або централізованого водовідведення є: { Абзац
перший частини першої статті 20 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
режим надання послуг;
обсяги питного водопостачання за нормативами питного
водопостачання;
порядок надання послуг з водовідведення;
розмір та порядок оплати послуг централізованого
водопостачання і водовідведення;
права та обов'язки сторін договору;
відповідальність сторін договору.
У договорі про надання послуг з питного водопостачання та/або
водовідведення повинні бути зроблені посилання на нормативні
документи, на підставі яких здійснюватиметься питне
водопостачання та/або водовідведення. { Частина друга статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
За згодою сторін договору про надання послуг з питного
водопостачання та/або водовідведення у ньому можуть бути зазначені
інші умови. { Частина третя статті 20 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Стаття 21. Чинність договору про надання послуг з питного
водопостачання
Договір про надання послуг з питного водопостачання набирає
чинності після досягнення домовленості з усіх його істотних умов
та підписання сторонами.
За бажанням сторін договір про надання послуг з питного
водопостачання посвідчується нотаріально.
Стаття 22. Права та обов'язки споживачів питної води, послуг
з питного водопостачання та водовідведення
{ Назва статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Споживачі питної води, послуг з питного водопостачання та
водовідведення мають право на: { Абзац перший частини першої
статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII
( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
забезпечення питною водою, якість якої відповідає державним
стандартам, кількість і режим подачі якої визначаються на
договірних засадах в обсязі, не меншому від нормативів питного
водопостачання;
одержання в установленому порядку повної, достовірної,
своєчасної інформації про якість питної води, зворотних вод,
обсяги її реалізації, режими подачі та порядку розрахунку тарифів
на послуги централізованого водопостачання і водовідведення;
{ Абзац третій частини першої статті 22 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
забезпечення послугами з централізованого водовідведення
відповідно до нормативів гранично допустимих концентрацій та
нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин;
{ Частину першу статті 22 доповнено новим абзацом згідно із
Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
організацію та проведення громадського обговорення в процесі
прийняття рішень з питань питної води, питного водопостачання та
водовідведення відповідно до закону; { Абзац п'ятий частини першої
статті 22 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII
( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
участь представників громадськості у перевірках, які
проводяться органами виконавчої влади, з дотриманням встановленого
режиму перебування на території об'єктів питного водопостачання та
водовідведення; { Абзац шостий частини першої статті 22 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від
18.05.2017 }
пред'явлення позовів до суду про відшкодування збитків,
завданих внаслідок постачання неякісної питної води, що не
відповідає державним стандартам, інших порушень законодавства у
сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення;
{ Абзац сьомий частини першої статті 22 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
підключення в установленому порядку до централізованого
водопостачання та водовідведення.
Споживачі питної води зобов'язані:
своєчасно вносити плату за використану питну воду відповідно
до встановлених тарифів на послуги централізованого водопостачання
і водовідведення;
раціонально використовувати питну воду, не допускати її
витоків із внутрішньобудинкових мереж та обладнання;
не допускати забруднення, засмічення та виснаження джерел
питного водопостачання і пошкодження об'єктів питного
водопостачання і водовідведення;
вчасно повідомляти підприємства питного водопостачання про
виявлені пошкодження на об'єктах централізованого питного
водопостачання і водовідведення, які їм належать або якими вони
користуються;
не перешкоджати здійсненню контролю за технічним станом
інженерного обладнання в приміщеннях;
утримувати в належному технічному і санітарному стані
водопровідні мережі та обладнання;
у разі внесення не в повному обсязі плати за використану
питну воду обмежувати власне використання питної води до рівня
екологічної броні питного водопостачання; ( Частину другу статті
22 доповнено абзацом згідно із Законом N 2196-IV ( 2196-15 ) від
18.11.2004 )
забезпечувати безперешкодний доступ відповідальних
представників підприємств питного водопостачання до власних
водопровідних мереж та обладнання для контролю за рівнем
споживання питної води, а також для виконання відключення і
обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі
перешкоди у доступі зазначених представників до водопровідних
мереж та обладнання споживача посадові особи такого споживача
несуть відповідальність відповідно до закону. ( Частину другу
статті 22 доповнено абзацом згідно із Законом N 2196-IV
( 2196-15 ) від 18.11.2004 )
Стаття 23. Права та обов'язки підприємств питного
водопостачання та централізованого водовідведення
{ Назва статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Підприємства питного водопостачання та централізованого
водовідведення мають право: { Абзац перший частини першої статті
23 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 )
від 18.05.2017 }
розробляти і подавати на затвердження уповноваженим органам
тарифи на послуги централізованого водопостачання і водовідведення
з їх обгрунтуванням;
здійснювати контроль за технічним станом інженерного
обладнання будинків та споруд, вимагати термінового усунення
витоків з водопровідних та каналізаційних мереж та обладнання,
сприяти впровадженню засобів обліку та регулювання споживання
питної води; { Абзац третій частини першої статті 23 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від
18.05.2017 }
у разі внесення споживачем не в повному обсязі плати за
використану питну воду обмежити його питне водопостачання до рівня
екологічної броні питного водопостачання; { Абзац четвертий
частини першої статті 23 в редакції Закону N 2196-IV ( 2196-15 )
від 18.11.2004 }
видавати дозволи і технічні умови на підключення споживачів
до систем централізованого питного водопостачання та
водовідведення, а також на повторне використання очищеної стічної
води та осаду, за умови дотримання нормативів гранично допустимих
концентрацій та нормативів гранично допустимого скидання
забруднюючих речовин; { Абзац п’ятий частини першої статті 23 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від
18.05.2017 }
обмежувати або припиняти роботу об'єктів централізованого
питного водопостачання у разі виникнення необхідності оперативного
реагування на погіршення якості води в джерелах питного
водопостачання і неможливості доведення її до вимог державних
стандартів з повідомленням про таке відключення та його причини
органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої
влади та органів державної санітарно-епідеміологічної служби, а
також споживачів. { Абзац шостий частини першої статті 23 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від
18.05.2017 }

{ Абзац сьомий частини першої статті 23 виключено на підставі
Закону N 124-VIII ( 124-19 ) від 15.01.2015 }

Підприємства питного водопостачання та централізованого
водовідведення зобов'язані забезпечити: { Абзац перший частини
другої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
виробництво та постачання споживачам питної води відповідно
до умов договору;
подачу води для протипожежних потреб;
впровадження новітніх технологій виробництва питної води,
водовідведення та очищення стічних вод, ресурсозберігаючих
технологій та обладнання, повторного використання очищених стічних
вод та осаду, очищення стічних вод та вжиття заходів щодо обробки
та утилізації осаду стічних вод; { Абзац четвертий частини другої
статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII
( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
участь у фінансуванні реконструкції та розвитку об'єктів
централізованого питного водопостачання і водовідведення,
оснащення їх засобами обліку та регулювання споживання води;
відшкодування збитків, завданих юридичним і фізичним особам
внаслідок порушення вимог законодавства у сфері питної води,
питного водопостачання та централізованого водовідведення, що
сталося з їх вини; { Абзац шостий частини другої статті 23 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від
18.05.2017 }
вжиття заходів щодо забезпечення населення питною водою у
випадках порушень функціонування систем централізованого
водопостачання та водовідведення (аварійні ситуації); { Абзац
сьомий частини другої статті 23 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
вирішення ситуаційних питань, пов'язаних з порушенням
функціонування систем централізованого водопостачання та
водовідведення (аварійні ситуації), відповідно до плану
оперативних дій із забезпечення споживачів питною водою у
відповідному населеному пункті (районі). { Абзац восьмий частини
другої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 2047-VIII ( 2047-19 ) від 18.05.2017 }
Стаття 24. Заходи щодо забезпечення питною водою у разі
виникнення надзвичайних ситуацій техногенного
та природного характеру
Органи місцевого самоврядування спільно з підприємствами
питного водопостачання розробляють та затверджують спеціальні
заходи на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та
природного характеру, що призводять до припинення централізованого
водопостачання, які повинні забезпечувати:
використання резервних джерел і систем питного
водопостачання;
застосування індивідуальних і групових засобів очищення і
знезараження питної води;
поставку фасованої питної води та води в ємностях для
індивідуального і групового користування.
У разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та
природного характеру, що призводять до припинення постачання води
споживачам, керівники підприємств питного водопостачання
зобов'язані негайно в порядку, визначеному Законом України "Про
захист населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру" ( 1809-14 ), повідомити про
це органи, які здійснюють державний контроль у сфері питної води і
питного водопостачання, і вжити заходів щодо охорони джерел та
систем централізованого водопостачання та ліквідації причин і
наслідків цих надзвичайних ситуацій та організації роботи пунктів
розливу питної води.
При надзвичайних ситуаціях техногенного та природного
характеру фінансування витрат на забезпечення населення питною
водою здійснюється за рахунок коштів державного, місцевих
бюджетів, інших не заборонених законодавством джерел. { Частина третя статті 24 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
Стаття 25. Індивідуальні та колективні установки (пристрої)
питного водопостачання
З метою забезпечення споживачів питною водою можуть
використовуватися індивідуальні та колективні установки (пристрої)
питного водопостачання.
Технічні характеристики і правила експлуатації індивідуальних
та колективних установок (пристроїв) питного водопостачання
визначаються їх паспортно-технічними даними.
Введення в експлуатацію колективних установок (пристроїв)
питного водопостачання здійснюється виробником або його
представником.
Відповідальність за дотримання якості питної води під час
користування колективними установками (пристроями) питного
водопостачання, встановленими в громадських місцях (місцях
загального користування), покладається на суб'єкта, що здійснює їх
експлуатацію.

{ Статтю 26 виключено на підставі Закону N 1602-VII
( 1602-18 ) від 22.07.2014 }

Розділ V
СТАНДАРТИЗАЦІЯ ТА НОРМУВАННЯ У СФЕРІ
ПИТНОЇ ВОДИ І ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ
Стаття 27. Стандарти у сфері питної води і питного
водопостачання
До системи стандартів у сфері питної води та питного
водопостачання входять національні стандарти, міжнародні та
регіональні стандарти, що визначають методики досліджень
(випробувань) безпечності і якості питної води. Зазначені
національні стандарти розробляються, затверджуються,
переглядаються і змінюються відповідно до вимог Закону України
"Про стандартизацію" ( 1315-18 ). { Стаття 27 в редакції Закону N 1602-VII ( 1602-18 ) від
22.07.2014 }
Стаття 28. Затвердження показників безпечності та окремих
показників якості питної води
Затвердження показників безпечності та окремих показників
якості питної води здійснює центральний орган виконавчої влади, що
формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони
здоров’я, який також затверджує перелік референс-методик
вимірювання вмісту (рівнів) забруднюючих речовин, залишків
пестицидів питної води.
Затвердження показників безпечності та окремих показників
якості питної води здійснюється відповідно до міжнародних
стандартів, інструкцій чи рекомендацій та інших документів
відповідних міжнародних організацій або вимог законодавства
Європейського Союзу щодо питної води у разі відсутності вимог,
встановлених у зазначених документах.
Затвердження показників безпечності та окремих показників
якості питної води, які не встановлені в документах відповідних
міжнародних організацій та Європейського Союзу, або тих, що
визначають більш високий рівень захисту здоров’я та інтересів
споживачів, здійснюється тільки після наукового обґрунтування, яке
повинно відповідати критеріям (вимогам), визначеним для такого
обґрунтування відповідними міжнародними організаціями.
Центральний орган виконавчої влади, що формує та забезпечує
реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я, з
періодичністю один раз на п’ять років здійснює перегляд показників
безпечності та окремих показників якості питної води з метою
приведення їх у відповідність із вимогами цієї статті. У разі
виникнення обставин, що обумовлюють необхідність такого перегляду,
він здійснюється позачергово і негайно. { Стаття 28 в редакції Закону N 1602-VII ( 1602-18 ) від
22.07.2014 }
Стаття 29. Нормативи у сфері питної води та питного
водопостачання
У сфері питної води та питного водопостачання встановлюються
такі нормативи:
нормативи питного водопостачання;
екологічні нормативи якості води джерел питного
водопостачання;
технологічні нормативи використання питної води;
технічні умови у сфері питної води та питного водопостачання.
Порядок розроблення та затвердження нормативів питного
водопостачання ( 1107-2004-п ) встановлюється Кабінетом Міністрів
України.
Для оцінки екологічного стану джерел питного водопостачання,
визначення водоохоронних заходів цих об'єктів встановлюється
екологічний норматив якості води джерел питного водопостачання,
який містить науково обгрунтовані допустимі значення забруднюючих
речовин і показники якості води.
Екологічний норматив якості води в джерелах питного
водопостачання встановлюється з урахуванням вимог державних
гігієнічних та протиепідемічних правил і норм, гігієнічних
нормативів ( z0452-10 ) центральним органом виконавчої влади, що
забезпечує формування державної політики у сфері екологічної
безпеки. { Частина четверта статті 29 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
Для оцінки та забезпечення раціонального використання води
встановлюються відповідно до закону поточні та перспективні
технологічні нормативи використання питної води.
Технологічні нормативи використання питної води розробляються
кожним підприємством питного водопостачання, погоджуються з
обласними, Київською та Севастопольською міськими державними
адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки
Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та
затверджуються органами місцевого самоврядування. { Частина шоста статті 29 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
Порядок розроблення та затвердження технологічних нормативів
використання питної води ( z1062-14 ) встановлюється центральним
органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної
політики у сфері житлово-комунального господарства. { Частина сьома статті 29 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
У технічних умовах зазначаються:
а) найменування та адреса об'єкта, замовника,
проектувальника, вид будівництва, нормативні терміни проектування
і будівництва;
б) відомості про джерела питного водопостачання;
в) місце приєднання до водопровідних мереж, вимоги до
обладнання, вузлів приєднання;
г) основні розрахункові інженерні параметри системи питного
водопостачання, що включають:
гарантовану кількість і якість питної води;
тиск у місці підключення;
умови водовідведення;
ґ) вимоги до встановлення лічильників обліку споживання
питної води.
Порядок розроблення та затвердження технічних умов у сфері
питної води та питного водопостачання встановлюється центральним
органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної
політики у сфері житлово-комунального господарства. { Частина дев'ята статті 29 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }

{ Статтю 30 виключено на підставі Закону N 1602-VII
( 1602-18 ) від 22.07.2014 }

Розділ VI
ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ У СФЕРІ
ПИТНОЇ ВОДИ ТА ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ

{ Статтю 31 виключено на підставі Закону N 2756-VI
( 2756-17 ) від 02.12.2010 }

Стаття 32. Плата за надання послуг з питного водопостачання
За надання послуг з питного водопостачання споживач вносить
плату за нормами і тарифами, що регулюються у встановленому
законодавством порядку.
Порядок справляння плати за надання послуг з питного
водопостачання встановлюється законодавством.
Тарифи на надання послуг з питного водопостачання
розраховуються на підставі галузевих нормативів витрат і повинні
повністю відшкодовувати експлуатаційні витрати та забезпечувати
надійну роботу об'єктів централізованого питного водопостачання і
водовідведення.
Розділ VII
САНІТАРНА ОХОРОНА У СФЕРІ ПИТНОЇ ВОДИ ТА
ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ
Стаття 33. Об'єкти санітарної охорони у сфері питної води
та питного водопостачання
Санітарній охороні у сфері питної води та питного
водопостачання підлягають джерела та об'єкти централізованого
питного водопостачання незалежно від їх типу, форми власності та
підпорядкування з метою охорони та збереження природних
властивостей води у місцях її забору, запобігання забрудненню,
засміченню та передчасному виснаженню водних об'єктів, а також
забезпечення безпеки виробництва, постачання і споживання питної
води.
Стаття 34. Зони санітарної охорони
Залежно від типу джерела питного водопостачання (поверхневе,
підземне), ступеня його захищеності і ризику біологічного,
хімічного та радіаційного забруднення, особливостей санітарних,
гідрогеологічних і гідрологічних умов, а також характеру
забруднюючих речовин встановлюються зони санітарної охорони та
окремі пояси особливого режиму цих зон.
Встановлення меж зон санітарної охорони джерел та об'єктів
централізованого питного водопостачання здійснюється у процесі
розроблення проекту землеустрою.
Межі зон санітарної охорони та поясів особливого режиму
встановлюються органами місцевого самоврядування за погодженням з
центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері розвитку водного господарства, та органами
державної санітарно-епідеміологічної служби. { Частина третя статті 34 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
Вплив потенційних джерел - забруднювачів підземних вод, що
розташовані в межах другого та третього поясів зони санітарної
охорони і які з технічних причин не можуть бути винесені за межі
цих зон (нафтопроводи, продуктопроводи, поля фільтрації,
скотомогильники тощо), визначається по кожному такому об'єкту
окремо на підставі результатів вивчення міграції забруднюючих
речовин у навколишньому природному середовищі. При значному
техногенному навантаженні в межах другого та третього поясів зони
санітарної охорони з метою контролю за експлуатацією джерел
питного водопостачання та прийняттям водогосподарських рішень
здійснюються постійні моніторингові дослідження.
У разі розташування зони санітарної охорони на територіях
двох і більше областей її межі встановлюються Кабінетом Міністрів
України за поданням центрального органу виконавчої влади, що
забезпечує формування державної політики у сфері
житлово-комунального господарства, та за погодженням із
центральними органами виконавчої влади, що забезпечують реалізацію
державної політики у сферах санітарного та епідемічного
благополуччя, розвитку водного господарства, земельних відносин,
та відповідними органами місцевого самоврядування. { Частина п'ята статті 34 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
Стаття 35. Пояси особливого режиму зони санітарної охорони
Зони санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого
питного водопостачання входять до складу водоохоронних зон і
поділяються на три пояси особливого режиму:
перший пояс (суворого режиму) включає територію розміщення
водозабору, майданчика водопровідних споруд і водопідвідного
каналу;
другий і третій пояси (обмеження і спостереження) включають
територію, що відводиться для забезпечення охорони джерел та
об'єктів централізованого питного водопостачання.
Стаття 36. Обмеження господарської та іншої діяльності
в зонах санітарної охорони
У межах зони санітарної охорони джерел питної води та
об'єктів централізованого питного водопостачання господарська та
інша діяльність обмежується.
Забороняється розміщення, будівництво, введення в дію,
експлуатація та реконструкція підприємств, споруд та інших
об'єктів, на яких не забезпечено в повному обсязі дотримання всіх
вимог і виконання заходів, передбачених у проектах зон санітарної
охорони, проектах на будівництво та реконструкцію, інших проектах.
У межах першого поясу зони санітарної охорони забороняється:
скидання будь-яких стічних вод, а також купання, прання
білизни, вилов риби, випасання, водопій худоби та інші види
водокористування, що впливають на якість води;
перебування сторонніх осіб, розміщення житлових і громадських
будівель, організація причалів плаваючих засобів, застосування
пестицидів, органічних і мінеральних добрив, прокладення
трубопроводів, видобування гравію чи піску, проведення
днопоглиблювальних та інших будівельно-монтажних робіт,
безпосередньо не пов'язаних з експлуатацією, реконструкцією чи
розширенням водопровідних споруд і мереж;
заготівля деревини в порядку рубок лісу головного
користування.
У межах другого поясу зони санітарної охорони забороняється:
розміщення складів пально-мастильних матеріалів, пестицидів
та мінеральних добрив, накопичувачів промислових стічних вод,
нафтопроводів та продуктопроводів, шламосховищ та інших об'єктів
підвищеної небезпеки, що створюють небезпеку хімічного забруднення
вод;
використання хімічних речовин без дозволу державної
санітарно-епідеміологічної служби;
розміщення кладовищ, скотомогильників, полів асенізації та
фільтрації, зрошувальних систем, споруд підземної фільтрації,
гноєсховищ, силосних траншей, тваринницьких і птахівничих
підприємств та інших сільськогосподарських об'єктів, що створюють
загрозу мікробного забруднення води, а також розміщення полігонів
твердих відходів, біологічних та мулових ставків;
зберігання і застосування пестицидів та мінеральних добрив;
розорювання земель (крім ділянок для залуження і залісення),
а також заняття садівництвом та городництвом;
осушення та використання перезволожених і заболочених земель
у заплавах річок;
заготівля деревини в порядку рубок лісу головного
користування;
видобування з водного об'єкта піску та проведення інших
днопоглиблювальних робіт, не пов'язаних з будівництвом та
експлуатацією водопровідних споруд;
влаштування літніх таборів для худоби та випасання її ближче
ніж за 300 метрів від берега водного об'єкта;
закачування відпрацьованих (зворотних) вод у підземні
горизонти, підземне складування твердих відходів та розробка надр
землі;
забруднення територій сміттям, гноєм, відходами промислового
виробництва та іншими відходами.
У межах третього поясу зони санітарної охорони забороняється:
закачування відпрацьованих (зворотних) вод у підземні
горизонти з метою їх захоронення, підземне складування твердих
відходів і розробка надр, що можуть призвести до забруднення
водоносного горизонту;
розміщення складів пально-мастильних матеріалів, а також
складів пестицидів і мінеральних добрив, накопичувачів промислових
стічних вод, нафтопроводів та продуктопроводів, що створюють
небезпеку хімічного забруднення підземних вод;
відведення у водні об'єкти стічних вод, що не відповідають
санітарним правилам і нормам.
Стаття 37. Режим зони санітарної охорони
Режим зони санітарної охорони джерел та об'єктів
централізованого питного водопостачання встановлюється Кабінетом
Міністрів України.
Забезпечення дотримання режиму поясів особливого режиму
санітарної охорони джерел та об'єктів централізованого питного
водопостачання покладається:
у межах першого поясу зон - на підприємства питного
водопостачання;
у межах другого та третього поясів зон - на місцеві органи
виконавчої влади, органи місцевого самоврядування відповідно до їх
повноважень, а також підприємства, установи, організації та
громадян, які є власниками або користувачами земельних ділянок у
межах цих зон.
Стаття 38. Забезпечення санітарної охорони
Санітарна охорона у сфері питної води та питного
водопостачання забезпечується:
центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері екологічної безпеки, - щодо контролю дотримання
норм і правил, якими регулюються скидання стічних вод у водні
об'єкти, та здійснення охоронних заходів для забезпечення
відповідності якості води паспорту водного об'єкта; { Абзац другий
статті 38 із змінами, внесеними згідно із Законом N 5459-VI
( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері розвитку водного господарства, - щодо
паспортизації джерел питного водопостачання, контролю показників
якості води в контрольних створах водного об'єкта у місцях
водозабору з урахуванням вимог державних стандартів, санітарних
норм і правил на джерела питного водопостачання та питну воду;
юридичними і фізичними особами, діяльність яких впливає на
стан джерел та об'єктів питного водопостачання та водовідведення,
шляхом здійснення за рахунок власних коштів заходів з охорони вод
від забруднення, засмічення та виснаження і забезпечення безпеки
виробництва та постачання питної води. { Абзац четвертий статті 38
із змінами, внесеними згідно із Законом N 2047-VIII ( 2047-19 )
від 18.05.2017 }
Розділ VIII
МОНІТОРИНГ І ОБЛІК У СФЕРІ
ПИТНОЇ ВОДИ ТА ПИТНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ
Стаття 39. Державний моніторинг у сфері питної води
та питного водопостачання
З метою збирання, оброблення, збереження та аналізу
інформації про якість питної води, стан об'єктів централізованого
питного водопостачання, прогнозування його змін та розроблення
науково обгрунтованих рекомендацій для прийняття відповідних
рішень у цій сфері проводиться державний моніторинг.
Державний моніторинг у сфері питної води та питного
водопостачання проводять:
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері розвитку водного господарства, - щодо якісного
стану водних об'єктів у місцях водозаборів для централізованого
питного водопостачання за радіологічними і хімічними показниками;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері охорони здоров'я, - щодо дотримання санітарних
норм хімічних, бактеріологічних, радіологічних показників водних
об'єктів, призначених для питного водопостачання, та у системах
питного водопостачання;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері житлово-комунального господарства, - щодо якості
питної води після споруд водопідготовки за хімічними і
бактеріологічними показниками, а також технічного стану об'єктів
централізованого питного водопостачання;
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері екологічної безпеки, - щодо прогнозування змін
якісного і кількісного стану поверхневих та підземних джерел
централізованого питного водопостачання у місцях водозаборів. { Частина друга статті 39 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
Державний моніторинг у сфері питної води та питного
водопостачання проводиться у порядку, встановленому Кабінетом
Міністрів України.
Стаття 40. Державний облік у сфері питної води та питного
водопостачання
Завданням державного обліку у сфері питної води та питного
водопостачання є систематизація даних про:
джерела питного водопостачання;
кількість і якість питної води;
обсяги використання питної води і скидання стічних вод;
споживачів питної води;
підприємства питного водопостачання.
На підставі систематизації даних складається державна
статистична звітність за формами, затвердженими центральним
органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної
політики у сфері статистики, за поданням центрального органу
виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у
сфері житлово-комунального господарства. { Частина друга статті 40 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
Стаття 41. Облік у сфері питної води та питного
водопостачання
Підприємства питного водопостачання незалежно від форми
власності ведуть первинний облік якості та кількості питної води,
безстроково зберігають первинні дані та безоплатно надають їх
центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері житлово-комунального господарства, міністерствам,
іншим центральним органам виконавчої влади в межах їх повноважень,
визначених законами України. { Частина перша статті 41 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 }
Облік у сфері питного водопостачання здійснюється
підприємствами питного водопостачання і споживачами за допомогою
технічних засобів, що внесені до державного реєстру засобів
вимірювальної техніки. У разі відсутності таких технічних засобів
облік питної води тимчасово здійснюється розрахунковим шляхом
згідно з установленими нормами.
Введення в експлуатацію нових чи реконструйованих житлових
будинків, об'єктів соціально-культурного, комунально-побутового,
виробничого та іншого призначення, не обладнаних засобами обліку
питної води та системами водовідведення, забороняється.

  Пошук Знайти слова на сторiнцi:     
* тiльки українськi (або рос.) лiтери, мiнiмальна довжина слова 3 символи...

Сторінки:  1  [ 2 ]  3
« попередня сторінканаступна сторінка »