Про внесення змін до Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції [...]
Нацрада телерадіомовлення; Рішення від 12.01.20173
Документ vr003295-17, поточна редакція — Прийняття від 12.01.2017
 

НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ

РІШЕННЯ

12.01.2017  № 3

Про внесення змін до Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України

За результатами моніторингів ефіру іноземної програми "Дождь" (1 - 5, 11 - 12, 19 серпня, 4 - 6 листопада, 29 грудня 2016 року - 1 січня 2017 року) зафіксовано, що зміст цієї програми не відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України, зокрема, в ефірі іноземної програми "Дождь", яка має юрисдикцію Російської Федерації, під час моніторингу 1 - 5 серпня 2016 року було зафіксовано розміщення комерційної реклами, що є порушенням вимог частини дев'ятої статті 13 Закону України "Про рекламу" (Трансляція (ретрансляція) реклами, яка міститься у програмах та передачах іноземних телерадіоорганізацій, що транслюються (ретранслюються) на територію України, у разі якщо іноземні телерадіоорганізації не підпадають під юрисдикцію держав - членів Європейського Союзу або держав, які ратифікували Європейську конвенцію про транскордонне телебачення, забороняється).

Крім того, було зафіксовано розміщення інформації, яка свідчить про наявність порушення вимог частини другої статті 6 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (Не допускається використання телерадіоорганізацій для закликів до розв'язування війни, агресивних дій або їх пропаганди) та частини першої статті 28 Закону України "Про інформацію" (Інформація не може бути використана для закликів до повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності України, пропаганди війни, насильства, жорстокості, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, вчинення терористичних актів, посягання на права і свободи людини).

У періоди з 4 по 6 листопада 2016 року, з 29 грудня 2016 року по 1 січня 2017 року було зафіксовано трансляцію сюжетів з інформацією, яка свідчить про невизнання державних кордонів та посягання на територіальну цілісність України, свідченням чого є демонстрація в ефірі (зокрема 29.12.2016 о 03:15 та о 08:21 у передачі "Здесь и сейчас") й на сайті телеканалу карт, на яких територія Криму позначена як складова частина території Російської Федерації.

12.08.2016 в ефірі телеканалу "Дождь" кореспондент Володимир Роменський під час прямого включення з тимчасово окупованого міста Армянськ сказав наступне: "отсюда всего несколько километров до российско-украинской границы и здесь тема диверсии или по крайней мере то, как это преподносит ФСБ, главная...". Ці висловлювання кореспондента містять інформацію про визнання державного кордону між Кримом і Україною і, як наслідок, невизнання територіальної цілісності української держави.

За результатами моніторингу, здійсненого 19.08.2016, о 21:33 у передачі "И так далее с М. Фишманом" зафіксовано пряме включення за участі власного кореспондента телеканалу Антона Желнова, що висвітлював подробиці візиту В. Путіна до Криму.

Відповідно до інформації Міністерства інформаційної політики України, викладеної у відповіді на запит Національної ради (вх. № 17/5575 від 25.08.2016), погодження спеціального дозволу на в'їзд до Криму для журналістів телеканалу "Дождь" не здійснювалось. Це суперечить підпункту 7 пункту 21 Порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, затвердженого 04.06.2015 постановою Кабінету Міністрів України № 367.

Під час моніторингу, здійсненого 31.12.2016, зафіксовано популяризацію правоохоронних органів держави-агресора (стаття 15 -1 Закону України "Про кінематографію") у фільмах "О чем еще говорят мужчины" та "Быстрее, чем кролики".

Отже, у зазначених вище фактах програмного наповнення каналу "Дождь" присутня інформація, яка порушує законні права та інтереси громадян України, посягає на честь і гідність особи, територіальну цілісність України.

Розглянувши вищевказану інформацію, керуючись Постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 № 129-VII щодо визнання Російської Федерації державою-агресором, підпунктом 7 пункту 21 Порядку в'їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї, затвердженого 04.06.2015 постановою Кабінету Міністрів України № 367, частиною другою статті 24 Європейської конвенції про транскордонне телебачення, частиною другою статті 6, частиною другою статті 42 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", частиною першою статті 28 Закону України "Про інформацію", статтею 15 -1 Закону України "Про кінематографію", статтями 15, 17 та 24 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Національна рада ВИРІШИЛА:

1. Внести до Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України, такі зміни: вилучити іноземну програму "Дождь".

2. Це рішення набирає чинності через місяць з моменту його оприлюднення.

3. Виконання цього рішення покласти на управління представників Національної ради, управління контролю та аналізу телерадіомовлення, управління ліцензування, юридичне управління, відділ зв'язків зі ЗМІ, громадськими організаціями та діяльності суспільного мовлення.

4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на голову Національної ради Ю. Артеменка.

Голова Національної ради

Ю. Артеменко

Відповідальний секретар

О. Ільяшенко

{Текст взято з сайту Нацради телерадіомовлення http://www.nrada.gov.ua}

  Пошук Знайти слова на сторiнцi:     
* тiльки українськi (або рос.) лiтери, мiнiмальна довжина слова 3 символи...