Документ 964-96-п, поточна редакція — Прийняття від 14.08.1996

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 серпня 1996 р. N 964
Київ
Про причини аварії на міському транспорті
у м. Дніпродзержинську та заходи щодо
забезпечення безпечної роботи міського
пасажирського транспорту в Україні

2 липня 1996 р. у м. Дніпродзержинську сталася тяжка
дорожньо-транспортна пригода, внаслідок якої потерпіли 143 чол., у
тому числі смертельно травмовано 34. Зважаючи на надзвичайно складну ситуацію, що склалася
внаслідок аварії, Кабінет Міністрів України розпорядженням від
2 липня 1996 р. N 416 ( 416-96-р ) утворив Урядову комісію на чолі
з Першим віце-прем'єр-міністром України Дурдинцем В.В., яка
терміново виїхала на місце для організації роботи з надання
допомоги потерпілим, вивчення причин аварії, розроблення заходів
щодо запобігання подібним дорожньо-транспортним пригодам. Скоординовані дії Урядової комісії та Дніпропетровської
обласної державної адміністрації дали змогу оперативно надати
необхідну медичну допомогу потерпілим, організувати і провести
поховання та вирішити питання соціального, матеріального і
пенсійного забезпечення потерпілих та сімей загиблих. Для ліквідації наслідків аварії Кабінетом Міністрів України
виділено 380 млрд. карбованців. Крім того, надійшла гуманітарна
допомога від областей України загальною сумою понад 50 млрд.
карбованців. Розподіл цих коштів суворо контролюється
Дніпропетровською обласною державною адміністрацією. Значний внесок у справу ліквідації наслідків аварії зробили
Міністерство охорони здоров'я, Міністерство внутрішніх справ,
Дніпропетровська обласна державна адміністрація, Штаб Цивільної
оборони. За висновками Урядової комісії, відповідних правоохоронних
органів і технічних експертів, ця надзвичайна подія трапилася
внаслідок виходу на лінію технічно несправного трамвайного вагона,
а також грубого порушення правил його експлуатації. На якості
технічного обслуговування та ремонту рухомого складу негативно
позначилися неукомплектованість ремонтниками, незабезпеченість
запасними частинами, незадовільний рівень організації роботи
керівництва Дніпродзержинського трамвайного управління, а також
відсутність щоденного дійового контролю з боку Дніпродзержинського
міськвиконкому. Рішенням Дніпродзержинської міської Ради звільнено з посади
першого заступника голови міськради Локтіонова І.В., а рішеннями
Дніпродзержинського міськвиконкому - начальника
Дніпродзержинського трамвайного управління Засуху О. О. та
начальника управління міського транспорту, автомобільних доріг
і зв'язку міськвиконкому Лідовського Є.І. Голова
Дніпродзержинського міськвиконкому Шершньов С.О. подав заяву на
розгляд сесії міської Ради щодо звільнення його із займаної
посади. За фактом дорожньо-транспортної пригоди прокуратурою
Дніпропетровської області порушено кримінальну справу. Проводиться
розслідування. Наслідки цієї аварії та дані попередніх перевірок свідчать,
що міський електротранспорт загалом в Україні перебуває у
незадовільному технічному стані. За останні 5 років парк міського
електротранспорту практично не оновлювався. Через відсутність
коштів не використовується наявна матеріально-технічна база з
ремонту рухомого складу. Більш ніж у 4 рази скоротився обсяг його
капітального ремонту на заводах. Відпрацювали нормативні терміни
експлуатації 32 відсотки рухомого складу. У м. Києві нормативні терміни експлуатації відпрацювали 36
відсотків трамваїв та 30 - тролейбусів. Випуск рухомого складу на
лінії за 5 років скоротився вдвічі (один із найгірших показників в
Україні). Тоді як щорічна потреба оновлення рухомого складу
становить 100 тролейбусів і 60 трамвайних вагонів, за 5 років
придбано лише 83 тролейбуси і 7 трамваїв. У ході контрольних перевірок технічного стану транспорту,
проведених за рішенням Постійної урядової комісії з питань
техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, виявлено,
що тільки в липні цього року із 1269 трамваїв і тролейбусів 537
виходили на лінію технічно несправними, в тому числі 170 мали
несправні гальма. В Криворізькому трамвайному депо
Дніпропетровської області із перевірених 4 липня ц.р. 49 трамваїв
31 мав технічні несправності в гальмівній системі та
електрообладнанні, що забезпечує ці системи. В Миколаївській
області із перевірених 16 трамваїв 12 мали технічні несправності,
в тому числі 8 - гальмівної системи. В Тернопільському
тролейбусному депо більш як 67 відсотків рухомого складу має
термін експлуатації понад 10 років. Аналогічні недоліки мають
місце в Харківській, Херсонській, Хмельницькій, Чернівецькій,
Львівській областях і Автономній Республіці Крим. Постійна урядова комісія з питань техногенно-екологічної
безпеки та надзвичайних ситуацій дійшла висновку, що основна
причина такого становища - це незадовільний контороль технічного
стану міського пасажирського електротранспорту з боку Державного
комітету по житлово-комунальному господарству, Державного комітету
по нагляду за охороною праці, а також обласних та місцевих служб
комунального господарства. Враховуючи висновки і рекомендації Урядової комісії із
розслідування причин дорожньо-транспортної пригоди у м.
Дніпродзержинську та з метою забезпечення безаварійної роботи
міського пасажирського транспорту в Україні Кабінет Міністрів
України п о с т а н о в л я є:
1. Взяти до відома звіт Урядової комісії із розслідування
причин дорожньо-транспортної пригоди в м. Дніпродзержинську
Дніпропетровської області.
2. Взяти до відома, що голова Дніпродзержинського
міськвиконкому Шершньов С. О. подав заяву на розгляд сесії міської
Ради щодо звільнення його із займаної посади.
3. Звернути увагу голів Державного комітету по
житлово-комунальному господарству (Онищук Г.І.) та Державного
комітету по нагляду за охороною праці (Ткачук С.П.) на
незадовільний контроль за технічним станом міського пасажирського
електротранспорту в державі.
4. Державному комітету по житлово-комунальному господарству,
Державному комітету по нагляду за охороною праці разом із
заінтересованими міністерствами та відомствами у місячний термін
подати Кабінету Міністрів України пропозиції щодо створення
системи державного контролю за технічним станом трамвайних вагонів
і тролейбусів та внесення відповідних змін до законодавства.
5. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним,
Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям,
міськвиконкомам: разом з Державним комітетом по житлово-комунальному
господарству, Міністерством транспорту, Міністерством внутрішніх
справ, Державним комітетом по нагляду за охороною праці до 1
вересня 1996 р. організувати і провести комплексну перевірку на
місцях стану міського пасажирського електротранспорту, організацію
роботи трамвайно-тролейбусних депо, вишукати додаткові джерела
фінансування та вжити заходів до забезпечення стабільної і
безпечної його роботи з урахуванням причин аварії у м.
Дніпродзержинську. Висновки цих перевірок розглянути на засіданні Ради міністрів
Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та
Севастопольської міських державних адміністрацій, засіданнях
міськвиконкомів, колегіях Державного комітету по
житлово-комунальному господарству, Міністерства транспорту,
Міністерства внутрішніх справ, Державного комітету по нагляду за
охороною праці; попередити про персональну відповідальність керівників
районних державних адміністрацій, міськвиконкомів та підприємств
за утримання в належному стані міського пасажирського транспорту; забезпечити пріоритетне спрямування в 1997 і наступних роках
коштів на придбання нового та капітальний ремонт наявного рухомого
складу, трамвайних колій, контактних мереж, тягових підстанцій, а
також на придбання запасних частин; розробити і до 1 жовтня 1996 р. затвердити довготермінові
інвестиційні програми розвитку міського пасажирського транспорту з
виділенням першочергових завдань; до 1 січня 1997 р. провести роботу з виявлення
аварійно-небезпечних ділянок на маршрутах міського пасажирського
транспорту, здійснити заходи щодо їх ремонту і благоустрою; до 1 жовтня 1996 р. переглянути свої рішення щодо надання не
передбачених законодавством пільг окремим категоріям громадян на
проїзд у міському пасажирському транспорті;
6. Міністерству промисловості, Державному комітетові по
житлово-комунальному господарству, Міністерству економіки,
Міністерству фінансів разом із заінтересованими міністерствами та
відомствами забезпечити налагодження виробництва вітчизняними
підприємствами трамвайних рейок та контактного проводу. В разі
потреби до 1 жовтня 1996 р. подати відповідні пропозиції
Кабінетові Міністрів України.
7. Державному комітетові по житлово-комунальному
господарству, Міністерству транспорту, Міністерству внутрішніх
справ, Державному комітетові по нагляду за охороною праці,
Міністерству економіки, Міністерству фінансів разом з Радою
міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та
Севастопольською міськими державними адміністраціями розробити до
1 жовтня 1996 р. цільову програму стабілізації роботи та розвитку
міського пасажирського транспорту.
8. Міністерству праці, Міністерству фінансів, Міністерству
економіки, Міністерству транспорту та Державному комітетові по
житлово-комунальному господарству до 15 серпня 1996 р. внести
пропозиції щодо перегляду умов оплати праці працівників міського
пасажирського транспорту.
9. Міністерству економіки, Міністерству фінансів,
Міністерству промисловості, Міністерству внутрішніх справ,
Міністерству транспорту, Державному комітетові по нагляду за
охороною праці, Раді міністрів Автономної Республіки Крим,
обласним, Київській та Севастопольській міським державним
адміністраціям щорічно до 15 січня 1997 р. подавати Державному
комітетові по житлово-комунальному господарству інформацію про хід
виконання цієї постанови. Державному комітетові по житлово-комунальному господарству
щорічно до 25 січня подавати узагальнені матеріали Кабінетові
Міністрів України про хід виконання цієї постанови.
10. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на
Першого віце-прем'єр-міністра України Дурдинця В.В. та
Віце-прем'єр-міністра України Кінаха А.К.

Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО
Інд. 33



вгору