Документ n0001120-10, поточна редакція — Прийняття від 12.01.2010


                  Порядок та умови фінансування 
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок
коштів, передбачених у державному та місцевих бюджетах.
Загальна сума фінансування 1,258 млн. гривень, у тому числі:
з державного бюджету - 1,128 млн. гривень, зокрема у
1011 році - 0,225 млн., 2012 - 0,333 млн., 2013 - 0,3 млн., 2014 -
0,27 млн. гривень.
Головні розпорядники:
Мінрегіонбуд,
Волинська облдержадміністрація;
з місцевих бюджетів - 0,13 млн. гривень, зокрема у
2011 році - 0,025 млн., 2012 - 0,037 млн., 2013 - 0,033 млн.,
2014 - 0,035 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Волинська облдержадміністрація.
Обсяг співфінансування з місцевих бюджетів становить
10,3 відсотка загальної суми коштів.
Очікувані результати:
виготовлення проекту схеми планування прикордонних територій
дасть змогу:
- провести містобудівну оцінку прикордонних територій області
у структурі територіально-господарського комплексу області та
України;
- визначити передумови функціонального розвитку прикордонних
територій області, а також стратегічні завдання для поліпшення
соціально-економічного розвитку;
- підвищити конкурентоспроможність області шляхом
раціонального використання територій, модернізації і розвитку
транскордонної інфраструктури;
- створити сприятливі умови для поглиблення транскордонного
співробітництва, збалансованого розвитку прикордонних територій за
рахунок розширення міжнародних зв'язків суб'єктів господарської
діяльності з країнами Європейського Союзу. Орієнтовний приріст
інвестицій в рік становитиме 15 млн. гривень, що забезпечить
додаткові надходження до бюджетів всіх рівнів та зборів до
державних фондів соціального призначення на суму 4350 тис.
гривень;
- активізувати транскордонне співробітництво між сусідніми
регіонами України та Республіки Польща і зміцнити економічні і
культурні зв'язки між сусідніми державами.
III. Розвиток туристично-рекреаційного комплексу
Спільний захід 1. Формування туристичного продукту "Золота
діадема Волині"
Метою спільного заходу є збереження та використання об'єктів
культурної спадщини національного значення - пам'яток історії,
архітектури та містобудування, державних історико-культурних
заповідників, історичних населених місць уздовж автомобільної
дороги Н-22 Устилуг - Луцьк - Рівне, приведення їх до
експозиційного стану для подальшого розвитку на їх основі туризму.
На території Волинської області розташовано п'ять історичних
населених місць, два державних історико-культурних заповідники у
мм. Володимирі-Волинському та Луцьку, майже півсотні пам'яток
археології, історії, містобудування та архітектури,
монументального мистецтва національного значення, які зберегли
свою автентичність, відіграють особливу роль в історії Волині,
України та Європи. В Музеї волинської ікони перебуває одна із
найбільших святинь християнського світу - Чудотворна ікона
Холмської Богородиці XI століття, що дає можливість для розвитку
паломницького туризму. У Луцьку, Затурцях, Олиці,
Володимирі-Волинському розташовані культові споруди християнських
конфесій, у селах Жидичині та Зимному - монастирські комплекси.
Наявність унікальних об'єктів культурної спадщини, зокрема за
напрямком основних магістралей, що будуть включені до туристичних
маршрутів руху учасників змагань, гостей та вболівальників, які
відвідають Україну під час проведення фінальної частини чемпіонату
Європи 2012 року з футболу і в наступні роки, є основою для
створення туристичного продукту "Золота діадема Волині".
З метою проведення робіт з ремонту та реставрації на
пам'ятках культурної спадщини, що складають основу туристичного
продукту "Золота діадема Волині", сесією Волинської обласної ради
прийнято рішення від 30 жовтня 2009 р. N 34/34 "Про пріоритетні
завдання у сфері збереження історико-культурної спадщини".
У рамках спільного заходу протягом 2010-2014 років спільні
дії Кабінету Міністрів України та Волинської обласної ради будуть
спрямовані на:
1) створення музею-садиби композитора Ігоря Стравинського на
основі реставрації і повернення до автентичного стану пам'ятки
історії національного значення - будинку в Устилузі, де жив і
працював композитор.
До 130-ї річниці від дня народження композитора будуть
здійснені такі заходи:
виготовлення за кошти обласного бюджету проектно-кошторисної
документації на реставрацію пам'ятки та благоустрій навколишньої
території (2010 рік);
ремонт приміщення для відселення місцевої музичної школи на
час проведення робіт з ремонту та реставрації та демонтаж
експозиції музею Ігоря Стравинського (2011 рік);
проведення робіт з ремонту та реставрації будинку, де жив і
працював композитор Ігор Стравинський (2011 рік);
музеєфікація пам'ятки, благоустрій території відповідно до
тематико-експозиційного плану та проекту благоустрою (2012 рік);
проведення традиційних щорічних міжнародних музичних
фестивалів "Стравинський та Україна" за участю митців з Польщі,
Великобританії, Німеччини за кошти обласного бюджету (протягом
2010-2014 років);
створення документального фільму "Повернення у райський
куточок" (режисер Тоні Палмер, Великобританія) і його світова
прем'єра (2013 рік);
внесення музею-садиби композитора до Списку всесвітньої
спадщини ЮНЕСКО (2013 рік).
Кошторисна вартість робіт - 3,6 млн. гривень;
2) створення музею-садиби видатного історика і політолога,
діяча УНР В'ячеслава Липинського на основі реставрації пам'ятки
історії національного значення - садиби родини Липинських у
с. Затурці Локачинського району.
На виконання Указу Президента України від 21 червня 2006 р.
N 555 ( 555/2006 ) "Про вшанування пам'яті В'ячеслава Липинського"
на кошти обласного бюджету була виготовлена проектно-кошторисна
документація на реставрацію палацу родини Липинських (кошторисна
вартість робіт 2700 тис. гривень), проведений тендер, визначений
виконавець і протягом 2007-2008 років освоєні 800 тис. гривень з
державного та обласного бюджетів, відремонтований відрізок вулиці
до пам'ятки з місцем для паркування туристичних автобусів
(400 тис. гривень).
До 130-ї річниці від дня народження видатного історика і
політолога В. Липинського (2012 рік) планується здійснити такі
заходи:
підготовка проекту створення університетського
науково-дослідного, культурно-освітнього та
туристично-рекреаційного центру "Садиба Липинських" для участі у
конкурсі проектів за Програмою транскордонного співробітництва
"Польща - Білорусь - Україна 2007-2013 роки" (2010 рік);
завершення робіт з ремонту та реставрації палацу родини
Липинських (2011-2012 роки);
музеєфікація пам'ятки відповідно до розробленого
тематико-експозиційного плану, розміщення архіву В. Липинського та
бібліотеки (2012 рік);
благоустрій території родинного парку Липинських (2012 рік);
пристосування колишнього адміністративного приміщення
племоб'єднання для послуг туристів і науковців центру "Садиба
Липинських" (2012-2013 роки);
внесення музею-садиби В. Липинського до Списку всесвітньої
спадщини ЮНЕСКО (2015 рік).
Кошторисна вартість робіт - 4,6 млн. гривень;
3) проведення робіт з ремонту та реставрації на Церкві Різдва
Пресвятої Богородиці Загорівського монастиря у с. Новий Загорів
Локачинського району. Пам'ятка має ознаки архітектурних стилів
готики та бароко, визначна споруда української сакральної
архітектури пізнього середньовіччя. Протягом сотень років тут діяв
Загорівський монастир, була створена визначна пам'ятка писемності
XVI сторіччя "Заповіт Василя Загоровського". Під час Другої
світової війни пам'ятка була зруйнована німецькою авіацією. За
роки незалежності пам'ятка стала місцем паломництва для десятків
тисяч українців. Щороку біля стін зруйнованого бомбами монастиря
на місці поховання воїнів УПА, що загинули у нерівному бою з
фашистами 1943 року, проводяться меморіальні заходи. Протягом
2011-2014 років планується здійснити такі заходи:
завершення виготовлення проектно-кошторисної документації на
проведення робіт з ремонту та реставрації на Церкві Різдва
Пресвятої Богородиці Загорівського монастиря (2011 рік);
проведення робіт з ремонту та реставрації на пам'ятці
(2013 рік);
підготовка пропозицій щодо надання церкві статусу пам'ятки
національного значення (2013 рік);
благоустрій території пам'ятки (2014 рік);
виготовлення повного комплекту облікової документації,
майнова оцінка пам'ятки і передача її у користування релігійній
громаді (2014 рік).
Кошторисна вартість робіт - 4,8 млн. гривень;
4) роботи з ремонту та реставрації на об'єктах Державного
історико-культурного заповідника "Стародавній Володимир".
У центрі уваги перебуватиме питання щодо благоустрою пам'ятки
археології національного значення городища "Вали" та розміщених в
ньому об'єктів культурної спадщини. На території колишнього
дитинця літописного Володимира розміщувалися резиденція волинських
удільних князів, храми, дерев'яні та муровані укріплення, а на
даний час приміщення колишньої в'язниці, ремонт якої не був
завершений. З метою підготовки об'єкта до туристичного показу
передбачені такі заходи:
проведення археологічних досліджень території городища з
метою виявлення невідомих поховань жертв політичних репресій
1939-1941 років (2010 рік);
завершення розпочатої у 1997 році ексгумації жертв політичних
репресій та їх перепоховання (2011 рік);
коригування проектно-кошторисної документації з благоустрою
території за результатами археологічних досліджень (2010 рік);
завершення ремонту колишньої в'язниці (XIX ст.) -
нововиявленої пам'ятки історії місцевого значення на території
городища і пристосування приміщення для розміщення дирекції
заповідника і музею археології (2011-2012 роки);
благоустрій валів городища (2013-2014 роки);
проведення біля валів городища традиційних міжнародних
фестивалів сучасної музики "Володимир" до Дня міста (протягом
2010-2014 років).
Кошторисна вартість робіт - 10,75 млн. гривень;
5) паспортизація, реставрація, ремонт, музеєфікація,
благоустрій:
- у межах охоронних зон пам'яток державного
історико-культурного заповідника у м. Луцьку (Верхній та Окольний
замки, підземна частина міста). Кошторисна вартість робіт -
10,9 млн. гривень;
- пам'ятки національного значення XVI сторіччя
замково-палацового комплексу Радзивилів в смт Олика Ківерцівського
району. Кошторисна вартість робіт - 10,95 млн. гривень.
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
передбачити під час формування проектів Державного бюджету
України на відповідні роки субвенцію з державного бюджету місцевим
бюджетам на збереження історичної забудови.
Відповідальні за виконання:
Мінрегіонбуд, МКТ;
Волинська обласна рада:
передбачити під час формування місцевих бюджетів на
2010-2014 роки кошти для:
- виготовлення відповідної проектно-кошторисної документації;
- розроблення проекту створення університетського
науково-дослідного, культурно-освітнього та
туристично-рекреаційного центру "Садиба Липинських" для участі у
конкурсі проектів за Програмою транскордонного співробітництва
"Польща - Білорусь - Україна 2007-2013 роки";
- співфінансування робіт з ремонту та реставрації та інших
робіт на об'єктах культурної спадщини.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
районні та міські ради.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок
коштів державного, місцевого бюджетів та інших джерел.
Загальна вартість робіт становить 45,6 млн. гривень, у тому
числі:
з державного бюджету - 41,1 млн. гривень, зокрема у
2011 році - 7,5 млн., 2012 - 14,6 млн., 2013 - 9 млн., 2014 -
10 млн. гривень.
Головні розпорядники:
МКТ, Мінрегіонбуд;
з місцевих бюджетів - 3,85 млн. гривень, у тому числі у
2010 році - 0,5 млн., 2011 - 1,35 млн., 2012 - 1,05 млн., 2013 -
0,85 млн., 2014 - 0,1 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Волинська облдержадміністрація;
з інших джерел - 0,65 млн. гривень, у тому числі у
2010 році - 0,15 млн., 2011 - 0,15 млн., 2012 - 0,15 млн., 2013 -
0,1 млн., 2014 - 0,1 млн. гривень.
Відповідальна за виконання:
Волинська облдержадміністрація.
Обсяг співфінансування з місцевого бюджету та з урахуванням
інших джерел становить 9,9 відсотка загальної суми коштів.
Обсяг та порядок фінансування спільного заходу
уточнюватимуться щороку з урахуванням реальних можливостей бюджету
та встановленого порядку використання бюджетних коштів.
Очікувані результати:
створення передумов для формування туристично-рекреаційного
комплексу;
створення нових музейних осередків - музею-садиби композитора
Ігоря Стравинського та музею-садиби видатного історика та
політолога В. Липинського гарантує збільшення числа відвідувачів
музейних закладів у 3 рази за рахунок колективних відвідувань
учнівської та студентської молоді, екскурсій із сусідніх областей
та з-за кордону;
активізація господарської діяльності в історичних населених
місцях;
надходження до місцевих бюджетів коштів від
екскурсійно-туристичного збору, роботи розважальних закладів,
створення нових робочих місць у сфері обслуговування, громадського
харчування, виготовлення сувенірної продукції з національним
колоритом;
додаткові податкові надходження до бюджетів усіх рівнів та
зборів до державних фондів соціального призначення становитимуть
3 млн. гривень на рік;
розвиток творчих контактів українських та зарубіжних діячів
культури і мистецтва, відродження забутих і розвиток нових
традицій;
активізація діяльності турагентів та туроператорів, які
надають послуги з внутрішнього туризму.
Спільний захід 2. Реставрація пам'яток архітектури
національного значення
Метою спільного заходу є реставрація та реабілітація пам'яток
архітектури національного значення, розміщених уздовж трьох
основних автомагістралей області: Любомль - Ковель - Луцьк,
Любешів - Маневичі - Луцьк, Берестечко - Горохів - Луцьк і
розвиток на їх основі туристично-екскурсійної галузі області, що в
свою чергу забезпечить в подальшому належне збереження і утримання
пам'яток користувачами без залучення коштів державного бюджету.
Пріоритет запропонованого заходу пояснюється особливою
інтенсивністю туристично-екскурсійної діяльності та суспільного
життя в цілому довкола названих автомагістралей, які є напрямками
основних туристичних маршрутів області. Уздовж них розташована
переважна більшість пам'яток містобудування та архітектури
національного значення, які зберегли свою автентичність і можуть
бути доведені шляхом реставрації до рівня, що відповідає вимогам
до об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО.
За даним пріоритетним напрямком спільного заходу
передбачається насамперед виконати роботи з ремонту та реставрації
на особливо важливих восьми пам'ятках архітектури національного
значення, на які протягом 2007-2009 років за кошти обласного
бюджету і користувачів була виготовлена і відповідно погоджена
проектно-кошторисна документація, а саме:
будинок митрополита Миколаївського монастиря в с. Жидичин
Ківерцівського району з кошторисною вартістю виконання робіт з
ремонту та реставрації - 1,05 млн. гривень;
в'їзна арка садиби Вільгів у с-щі Голоби Ковельського району
з кошторисною вартістю виконання робіт з ремонту та реставрації -
1,15 млн. гривень;
шляхетський будинок в Луцькому замку з кошторисною вартістю
виконання робіт з ремонту та реставрації - 0,95 млн. гривень;
костел Анни в с-щі Луків Турійського району з кошторисною
вартістю виконання робіт з ремонту та реставрації (в
перерахунку) - понад 5 млн. гривень;
в'їзна арка садиби в с-щі Любешів з кошторисною вартістю
виконання робіт з ремонту та реставрації (в перерахунку) - близько
2,1 млн. гривень.
Роботи з реставрації на таких пам'ятках архітектури, як:
синагога в м. Луцьку - з орієнтовною вартістю 1,2 млн.
гривень;
палац Браницьких у м. Любомлі - з орієнтовною вартістю
2,3 млн. гривень;
Троїцький костел у м. Берестечку - з орієнтовною вартістю
2,5 млн. гривень (будуть проводитися після виготовлення за рахунок
коштів місцевих бюджетів, користувачів та інших позабюджетних
коштів, відповідної проектно-кошторисної документації).
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
передбачати під час формування проектів Державного бюджету
України на відповідні роки видатки за бюджетною програмою
"Паспортизація, інвентаризація та реставрація пам'яток
архітектури".
Відповідальне за виконання:
Мінрегіонбуд;
Волинська обласна рада:
передбачати під час формування місцевих бюджетів на
відповідні роки кошти для:
- виготовлення та коригування проектно-кошторисної
документації;
- забезпечення співфінансування виконання робіт на об'єктах;
залучити до зазначених робіт інвесторів, забезпечити поетапне
виведення з аварійного стану окремих елементів пам'яток і зміну
користувачів, перебування яких у приміщеннях пам'яток несумісне з
їх статусом та можливістю використання в туристично-екскурсійній
галузі.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
районні та міські ради,
райдержадміністрації.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок
коштів державного, місцевих бюджетів та інших джерел.
Загальна вартість робіт становить 16,25 млн. гривень, у тому
числі:
з державного бюджету - 15 млн. гривень, зокрема у 2010 році -
1 млн., 2011 - 2 млн., 2012 - 3 млн., 2013 - 4 млн., 2014 - 5 млн.
гривень.
Головний розпорядник:
Мінрегіонбуд;
з місцевих бюджетів - 1,2 млн. гривень, у тому числі у
2010 році - 0,3 млн., 1012 - 0,3 млн., 2013 - 0,3 млн., 2014 -
0,3 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Волинська облдержадміністрація;
з інших джерел - 0,05 млн. гривень, у тому числі у
2014 році - 0,05 млн. гривень.
Відповідальна за виконання:
Волинська облдержадміністрація.
Обсяг співфінансування з місцевого бюджету та з урахуванням
інших джерел становить 7,7 відсотка загальної суми коштів.
Очікувані результати:
завершення формування туристично-рекреаційного комплексу
області з використанням пам'яток архітектурно-містобудівної
спадщини та включенням їх до міжнародних і внутрішніх туристичних
маршрутів сприятиме поліпшенню соціально-економічної ситуації в
цілому та забезпечить додаткові податкові надходження до бюджетів
всіх рівнів;
доведення пам'яток архітектури національного значення шляхом
проведення робіт з ремонту та реставрації до загальноєвропейського
і світового рівня об'єктів відповідно до міжнародних зобов'язань
України;
реставрація та реабілітація пам'яток архітектури
національного значення, пов'язана із надбанням чи зміною
користувачів, забезпечить в майбутньому їх самоокупність і належне
утримання користувачами без залучення бюджетних коштів.
IV. Створення ефективної системи охорони
навколишнього природного середовища
Спільний захід 1. Зниження рівня забруднення водних об'єктів
забруднюючими речовинами та поліпшення якості питної води
Метою спільного заходу є запобігання виникненню надзвичайних
ситуацій, створення безпечних умов для життєдіяльності населення
області.
З метою зниження рівня забруднення водних об'єктів
забруднюючими речовинами та поліпшення якості питної води
пропонується здійснити спільний захід з будівництва мереж та
споруд господарсько-побутової каналізації у с. Світязь Шацького
району (перша черга) протяжністю 15 кілометрів.
Проектно-кошторисна документація на будівництво мереж та споруд
каналізації у с. Світязь розроблена за кошти обласного фонду
охорони навколишнього природного середовища (146 тис. гривень)
підприємством "Октан" і затверджена наказом начальника Головного
управління містобудування, архітектури та житлово-комунального
господарства Волинської облдержадміністрації від 22 квітня 2009 р.
N 22.
Село Світязь розташоване на південному березі озера Світязь в
межах господарської зони Шацького національного природного парку.
Північна околиця села безпосередньо межує з озером.
В останні десятиріччя швидкими темпами розвивається
рекреаційна інфраструктура в районі розташування села, будуються
бази відпочинку, облаштовується приватний сектор. У літні місяці
населення села збільшується за рахунок відпочиваючих у кілька
разів.
В умовах відсутності централізованого водопостачання та
каналізування населеного пункту існує реальна загроза попадання
неочищених стічних вод у озера: Світязь, Чорне, Люцимер, Линовець,
які гідрологічно зв'язані між собою, а також у ґрунти, надра.
Створення господарсько-побутової каналізації в с. Світязь
забезпечить розв'язання важливої екологічної проблеми, покращить
умови рекреаційного розвитку території Шацького національного
природного парку, а також соціальні умови проживання місцевого
населення, забезпечить відведення очищених стічних вод за межі
басейну Шацьких озер та позитивно вплине на розвиток туризму в
регіоні.
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
передбачати під час формування проекту Державного бюджету
України на 2011 та 2012 роки на виконання Закону України "Про
Загальнодержавну програму реформування і розвитку
житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки" ( 1869-15 )
кошти для будівництва мереж та споруд господарсько-побутової
каналізації с. Світязь Шацького району.
Відповідальне за виконання:
Мінжитлокомунгосп;
Волинська обласна рада:
передбачати під час формування місцевих бюджетів на
відповідні роки кошти для співфінансування заходу відповідно до
розробленої проектно-кошторисної документації.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
Шацька районна рада,
Шацька райдержадміністрація.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок
коштів державного, місцевого бюджетів та інших джерел.
Загальна вартість робіт становить 4,874 млн. гривень, у тому
числі:
з державного бюджету - 1 млн. гривень, зокрема у 2011 році -
0,5 млн., у 2012 - 0,5 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Мінжитлокомунгосп;
з місцевих бюджетів - 3,177 млн. гривень, у тому числі у
2010 році - 0,5 млн., 2011 - 1,3 млн., 2012 - 1,377 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Волинська облдержадміністрація;
з інших джерел - 0,697 млн. гривень, у тому у 2010 році -
0,34 млн., 2011 - 0,357 млн. гривень.
Відповідальна за виконання:
Волинська облдержадміністрація.
Обсяг співфінансування з місцевого бюджету та з урахуванням
інших джерел становить 79,5 відсотка загальної суми коштів.
Очікувані результати:
зниження вмісту у водних об'єктах забруднюючих речовин,
поліпшення екологічного стану довкілля, економія коштів,
необхідних для доочищення питної води;
поліпшення умов рекреаційного розвитку території Шацького
національного природного парку;
поліпшення екологічного стану Шацького поозер'я та
компонентів довкілля (надра, ґрунти, рослинний та тваринний світ);
покращення умов проживання місцевого населення;
розвиток туризму в регіоні.
Спільний захід 2. Збереження біо- та ландшафтного
різноманіття, формування екомережі та розвиток
природно-заповідного фонду області
У рамках спільного заходу передбачається здійснити:
винесення в натуру меж територій та об'єктів
природно-заповідного фонду загальнодержавного значення - 0,221
млн. гривень;
розроблення і затвердження обласної схеми екомережі -
0,02 млн. гривень;
створення Ківерцівського національного природного парку
"Цуманська пуща" на площі 34467,89 гектара та забезпечення його
функціонування - 15 млн. гривень;
збереження тварин, занесених до Червоної книги України, -
волинської популяції зубрів, поліпшення середовища їх перебування,
створення належних умов для розмноження у природних умовах,
розведення та розселення - 3,485 млн. гривень.
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
підготувати в установленому порядку проект Загальнодержавної
програми збереження зникаючих видів тварин, занесених до Червоної
книги України (у тому числі зубра);
передбачати під час формування проектів Державного бюджету
України на відповідні роки кошти для виконання робіт з:
- винесення в натуру меж територій та об'єктів
природно-заповідного фонду загальнодержавного значення;
- збереження волинської популяції зубрів.
Відповідальне за виконання:
Мінприроди;
забезпечити організацію робіт з розроблення документації із
землеустрою по встановленню меж територій та об'єктів
природно-заповідного фонду в натурі (на місцевості), оформлення їх
відповідними знаками та інформаційними матеріалами, нанесення
таких меж на відповідні планово-картографічні матеріали, а також
забезпечити виготовлення та видачу документів, що посвідчують
право на надані земельні ділянки.
Відповідальний за виконання:
Держкомзем;
Волинська обласна рада:
передбачати під час формування місцевих бюджетів на
відповідні роки кошти для фінансування заходу щодо розроблення і
затвердження обласної схеми екомережі та співфінансування інших
заходів;
забезпечити проведення необхідних робіт та передачу
приміщення у користування адміністрації національного природного
парку "Прип'ять - Стохід";
забезпечити виконання робіт із збереження волинської
популяції зубрів.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок:
коштів державного бюджету, у тому числі коштів Державного
фонду охорони навколишнього природного середовища;
коштів місцевих бюджетів, у тому числі обласного фонду
охорони навколишнього природного середовища.
У разі зміни порядку надходження коштів до державного та
місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища обсяги
фінансування спільного заходу уточнюватимуться.
Загальна вартість робіт становить 23,726 млн. гривень, у тому
числі:
з державного бюджету - 23,295 млн. гривень, зокрема у
2010 році - 4,77 млн., 2011 - 6,375 млн., 2012 - 5,35 млн., 2013 -
3,8 млн., 2014 - 3 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Мінприроди;
з місцевих бюджетів - 0,431 млн. гривень, у тому числі у
2010 році - 0,1 млн., 2011 - 0,09 млн., 2012 - 0,126 млн., 2013 -
0,115 млн. гривень.
Головний розпорядник:
Волинська облдержадміністрація.
Обсяг співфінансування з місцевого бюджету становить
1,8 відсотка загальної суми коштів.
Очікувані результати:
встановлення меж 22 природно-заповідних об'єктів області на
території площею 7890,4 гектара в натурі (на місцевості),
відповідних знаків та інформаційних аншлагів, нанесення їх меж на
планово-картографічні матеріали забезпечить дотримання
відповідного режиму таких об'єктів, сприятиме профілактиці
правопорушень у сфері природоохоронного законодавства;
створення Ківерцівського національного природного парку
"Цуманська пуща" дасть змогу:
- зберегти генофонд флори і фауни, зокрема рідкісних та
зникаючих видів;
- створити індустрію рекреаційної діяльності та розширити
обсяги оздоровлення населення;
- спрямовувати кошти від рекреаційної діяльності на розвиток
інфраструктури парку та населених пунктів району;
- збільшити зайнятість населення шляхом переорієнтації
частини працездатного населення на рекреаційне обслуговування;
розвиток сільського зеленого туризму; активізацію будівництва,
розвиток невиробничої сфери; відновлення народних художніх
промислів, виробництво сувенірної продукції;
- створити систему оперативного контролю за станом
навколишнього природного середовища, запровадити жорсткі
нормативно-правові та економічні санкції за порушення
природоохоронних вимог;
збереження волинської популяції зубрів (зміцнення генетичного
потенціалу стада, створення належних умов для їх існування та
відновлення з перспективою подальшого їх розселення в мисливські
угіддя інших користувачів області та в інші регіони України).
V. Впровадження ресурсо-
та енергозберігаючих технологій
Спільний захід 1. Модернізація газових котелень із
переведенням їх на використання альтернативних видів палива
Метою спільного заходу є зменшення споживання газу за рахунок
розширення виробництва та використання місцевих видів палива
(дров, відходів деревообробки, торф'яних гранул, вугілля).
Передбачається здійснити:
1) запуск лінії гранулювання торфу і виробництва торф'яних
гранул продуктивністю 10 тис. тонн на рік на Маневицькому
торфобрикетному заводі державного підприємства "Волиньторф" -
3,5 млн. гривень.
Реалізація даного проекту спрямована на організацію
виробництва нового виду палива - торф'яних гранул - для
забезпечення переведення газоспоживаючих котелень підприємств
комунальної теплоенергетики на тверде паливо з урахуванням
встановлення в них нового механізованого котельного обладнання.
Зазначений обсяг виробництва торф'яних гранул дасть змогу
замістити 5 млн. куб. метрів природного газу на рік;
2) впровадження першої черги установки з виготовлення
водовугільного палива потужністю 5 тис. тонн на рік на базі шахти
N 1 "Нововолинська" - 10,5 млн. гривень.
Шахта N 1 "Нововолинська" підлягає ліквідації. Пілотним
проектом пропонується створити на базі цієї шахти першу чергу
установки з виробництва водовугільного палива потужністю 5 тис.
тонн. Передбачається, що в майбутньому виробництво водовугільного
палива збільшуватиметься за рахунок введення в експлуатацію нових
потужностей для забезпечення цим видом палива підприємств
комунальної теплоенергетики мм. Нововолинська і
Володимира-Волинського та закладів бюджетної сфери прилеглих
районів;
3) реконструкцію чотирьох газових котелень із переведенням їх
на використання альтернативних видів палива - 47,5 млн. гривень,
зокрема:
- по вул. Боженка, 34, у м. Луцьку з переведенням її на
використання деревних і торф'яних гранул і встановленням
газогенераторної установки - 11,2 млн. гривень;
- по вул. Луцькій, 221, м. Володимира-Волинського з
переведенням її на використання вугілля - 0,5 млн. гривень;
- по вул. Заводській, 27а, м. Ковеля з переведенням її на
використання дров, торф'яних гранул - 11 млн. гривень;
- у 15-му мікрорайоні м. Нововолинська по вул. Луцькій, 25, з
переведенням її на використання водовугільного палива та заміною
4,5 кілометра тепломереж на попередньо ізольовані труби -
24,8 млн. гривень.
Зазначена котельня є найбільшою в м. Нововолинську і споживає
понад 20 відсотків газу від загального обсягу його використання
комунальним підприємством "Нововолинськтеплокомуненерго". Є
технічна можливість поетапної реконструкції цієї котельні без
припинення теплопостачання з метою переведення на використання
водовугільного палива. Набутий досвід щодо застосування такої
технології дасть можливість прискорити здійснення аналогічної
реконструкції ще на кількох котельнях міста. Реконструкція
тепломереж дасть змогу уникнути значних втрат теплової енергії в
них, які в зазначеному районі міста становлять понад 25 відсотків.
Дані проекти передбачають виконання завдань розпорядження
Кабінету Міністрів України від 19 лютого 2009 р. N 256
( 256-2009-р ) "Про першочергові заходи щодо скорочення обсягів
споживання природного газу у період до 2010 року" щодо скорочення
споживання природного газу підприємствами комунальної
теплоенергетики на 25 відсотків та збільшення обсягів виробництва
нових видів палива з використанням місцевих ресурсів.
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
забезпечити підтримку реалізації пілотного проекту із
створення на базі шахти N 1 "Нововолинська" установки з
виробництва водовугільного палива для потреб підприємств
комунальної теплоенергетики області;
передбачати під час формування проекту Державного бюджету
України на відповідні роки кошти для:
- підготовки проектно-кошторисної документації на
впровадження установки з виготовлення водовугільного палива на
базі шахти N 1 "Нововолинська" та забезпечення впровадження її
першої черги потужністю 5 тис. тонн.
Відповідальне за виконання:
Мінвуглепром;
- придбання та монтажу обладнання для реалізації проекту
запуску лінії гранулювання торфу і виробництва торф'яних гранул на
Маневицькому торфобрикетному заводі державного підприємства
"Волиньторф".
Відповідальне за виконання:
Мінвуглепром;
запровадити цільове спрямування щорічних трансфертів із
державного бюджету у житлово-комунальну сферу області виключно на
реалізацію проектів з реконструкції газових котелень.
Відповідальне за виконання:
Мінжитлокомунгосп;
Волинська обласна рада:
підготувати проектно-кошторисну документацію на запуск лінії
гранулювання торфу і виробництво торф'яних гранул на Маневицькому
торфобрикетному заводі державного підприємства "Волиньторф";
здійснювати координацію роботи із запуску лінії гранулювання
торфу і виробництва торф'яних гранул на Маневицькому
торфобрикетному заводі державного підприємства "Волиньторф".
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація;
передбачати під час формування місцевих бюджетів на
відповідні роки кошти для співфінансування заходів, зокрема:
- підготовки проектно-кошторисної документації на
впровадження установки з виготовлення водовугільного палива на
базі шахти N 1 "Нововолинська".
Відповідальні за виконання:
Волинська облдержадміністрація,
Нововолинська міська рада;
- підготовки проектно-кошторисної документації на переведення
газових котелень на використання альтернативних видів палива.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада, Володимир-
Волинська, Нововолинська, Ковельська,
Луцька міські ради.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок:
коштів, передбачених у державному бюджеті за відповідними
програмами;
коштів місцевих бюджетів;
інших джерел.
Загальна вартість робіт становить 61,5 млн. гривень, з них:
з державного бюджету - 55 млн. гривень, зокрема у 2010 році -
3,65 млн., 2011 - 20,15 млн., 2012 - 17,3 млн., 2013 - 8 млн.,
2014 - 5,9 млн. гривень, у тому числі за головними розпорядниками
коштів:
- Мінжитлокомунгосп - 42,35 млн. гривень, зокрема у
2010 році - 3 млн., 2011 - 13,15 млн., 2012 - 12,3 млн., 2013 році
- 8 млн., 2014 - 5,9 млн. гривень;
- Мінвуглепром - 12,65 млн. гривень, зокрема у 2010 році -
0,65 млн., 2011 - 7 млн., 2012 - 5 млн. гривень;
з місцевих бюджетів - 5,55 млн. гривень, зокрема у
2010 році - 1,35 млн., 2011 - 1,6 млн., 2012 - 1,3 млн., 2013 -
0,7 млн., 2014 - 0,6 млн. гривень.
Головні розпорядники:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
Володимир-Волинська, Луцька,
Нововолинська,
Ковельська міські ради;
з інших джерел - 0,95 млн. гривень, у тому числі у
2010 році - 0,25 млн., 2011 - 0,2 млн., 2012 - 0,5 млн. гривень.
Відповідальна за виконання:
Волинська обласна рада.
Обсяг співфінансування з місцевих бюджетів та за рахунок
інших джерел становить 10,6 відсотка загальної суми коштів.
Обсяг та порядок фінансування спільного заходу
уточнюватимуться щороку з урахуванням реальних можливостей
державного та місцевих бюджетів та встановленого порядку
використання бюджетних коштів.
Очікуваний результат:
зменшення на 18,4 млн. куб. метрів на рік споживання
природного газу підприємствами комунальної теплоенергетики;
зниження тарифів на теплову енергію, що надаються
підприємствами комунальної теплоенергетики для потреб населення та
бюджетної сфери;
організація виробництва нових видів палива - торф'яних гранул
та водовугільного палива - для забезпечення переведення
газоспоживаючих котелень підприємств комунальної теплоенергетики
на їх використання з урахуванням встановлення в них нового
механізованого котельного обладнання та відповідної модернізації
газоспоживаючих котлів;
виробництво 10 тис. тонн торф'яних гранул на рік на
Маневицькому торфобрикетному заводі державного підприємства
"Волиньторф" дасть змогу замістити торф'яним паливом використання
5 млн. куб. метрів природного газу на рік, забезпечить стабільне
постачання цим видом палива котелень підприємств комунальної
теплоенергетики;
додаткові надходження до бюджетів усіх рівнів та до державних
цільових фондів становитимуть 865 тис. гривень на рік, економія
коштів за рахунок зменшення споживання газу становитиме 25,5 млн.
гривень на рік.
Спільний захід 2. Здійснення заходів з енергозбереження на
об'єктах бюджетної сфери
Метою спільного заходу є зменшення енергоспоживання в
закладах бюджетної сфери шляхом підвищення їх енергоефективності
та переведення на відновлювані та нетрадиційні джерела енергії.
Бюджетними організаціями області щороку споживається
безпосередньо близько 25 млн. куб. метрів газу, 113 тис. Гкал
теплоенергії, 80 млн. кВт·г електроенергії, 30 тис. тонн вугілля,
20 тис. тонн торфобрикетів. В цілому за 2009 рік на оплату тепла,
газу, електроенергії і твердого палива витрачено понад 152 млн.
гривень.
Пріоритетність виконання спільного заходу обумовлена
необхідністю подолання неефективного енергоспоживання на об'єктах
бюджетної сфери, що призводить до надмірного використання
енергоносіїв та зростання видатків державного бюджету на утримання
закладів бюджетної сфери, виникнення заборгованості за використані
енергоносії.
У рамках спільного заходу передбачається здійснення заходів з
енергозбереження на об'єктах бюджетної сфери, що мають пріоритетне
значення для регіону. Серед них 20 закладів професійно-технічної
освіти, що перебувають у державній власності.
Крім зазначеного передбачено здійснення заходів з
енергозбереження на умовах співфінансування на 43 об'єктах
бюджетної сфери комунальної власності (заклади охорони здоров'я та
освіти).
Передбачається здійснити утеплення стін приміщень, заміну
вікон і дверей на металопластикові енергозберігаючі конструкції,
провести реконструкцію внутрішньої системи теплопостачання та
зовнішніх тепломереж, реконструкцію котелень з урахуванням їх
переведення на використання альтернативних видів палива та
електроопалення.
Зазначені об'єкти включені до Комплексної програми
енергозбереження області на 2007-2015 роки, затвердженої рішенням
Волинської обласної ради від 6 березня 2007 р. N 9/4.
Для здійснення спільного заходу сторони зобов'язуються:
Кабінет Міністрів України:
передбачати під час формування проектів Державного бюджету
України на відповідні роки субвенцію з державного бюджету місцевим
бюджетам для виконання спільних заходів, зокрема:
- здійснення заходів з енергозбереження на 20 об'єктах
бюджетної сфери державної власності, у тому числі для розроблення
проектно-кошторисної документації; проведення енергоаудиту;
модернізації системи опалення та вентиляції, здійснення заходів із
скорочення енергоспоживання; реконструкції котелень.
Відповідальні за виконання:
Мінрегіонбуд, МОН,
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація;
- співфінансування заходів з енергозбереження на об'єктах
бюджетної сфери комунальної власності.
Відповідальні за виконання:
Мінрегіонбуд,
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація;
Волинська обласна рада:
передбачати під час формування місцевих бюджетів на
відповідні роки кошти для співфінансування заходів у рамках
Комплексної програми енергозбереження області на 2007-2015 роки;
забезпечити здійснення заходів з енергозбереження на об'єктах
бюджетної сфери.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
районні ради, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
Порядок та умови фінансування
Фінансування спільного заходу здійснюватиметься за рахунок:
коштів, передбачених у державному бюджеті за відповідними
програмами;
коштів місцевих бюджетів;
інших джерел.
Загальна вартість робіт становить 227,618 млн. гривень, з
них:
з державного бюджету - 156,375 млн. гривень, зокрема у
2010 році - 1,638 млн., 2011 - 26,863 млн., 2012 - 43,365 млн.,
2013 - 41,846 млн., 2014 - 42,663 млн. гривень;
з місцевих бюджетів - 48,262 млн. гривень, зокрема у
2010 році - 12,362 млн., 2011 - 5,578 млн., 2012 - 9,27 млн.,
2013 - 9,828 млн., 2014 - 11,224 млн. гривень.
Головні розпорядники:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація,
районні ради, райдержадміністрації,
міськвиконкоми;
з інших джерел - 22,981 млн. гривень, у тому числі у
2012 році - 1,093 млн., 2013 - 10,017 млн., 2014 - 11,871 млн.
гривень.
Відповідальні за виконання:
Волинська обласна рада,
Волинська облдержадміністрація.
Обсяг співфінансування з місцевих бюджетів та за рахунок
інших джерел становить 31,3 відсотка загальної суми коштів.
Очікуваний результат:
зменшення щорічного споживання природного газу бюджетною
сферою на 11,3 млн. куб. метрів (з урахуванням теплової енергії,
що виробляється з природного газу), або на 25 відсотків порівняно
з обсягом споживання у 2008 році;
скорочення видатків на оплату енергоносіїв за рахунок
запланованих заходів на 39,8 млн. гривень. Строк окупності
здійснених заходів становитиме п'ять з половиною років.
VI. Розвиток високотехнологічного
агропромислового виробництва
Спільний захід 1. Ліквідація екологічних небезпек, пов'язаних
з непридатними отрутохімікатами
Мета спільного заходу - створення екологічно чистої
сільськогосподарської продукції на основі підвищення рівня
екологічної безпеки сільськогосподарського виробництва,
раціонального використання земельних ресурсів.
Враховуючи важливу роль річок Західний Буг та Прип'ять в
екосистемах і народному господарстві, особлива увага приділяється
територіям, які є основою формування якості їх вод. На території
області в басейні водозбору річок Західний Буг і Прип'ять
розташовуються п'ять централізованих складів заборонених та
непридатних хімічних засобів захисту рослин, в яких міститься
71,3 тонни непридатних отрутохімікатів. Отрутохімікати є джерелом
забруднення території водозбору і відповідно вод річок Західний
Буг і Прип'ять. З метою недопущення виникнення екологічної
катастрофи в транскордонному регіоні заходом передбачається заміна
тари непридатних отрутохімікатів, перевезення та їх утилізація.
Завдяки цьому будуть повністю ліквідовані наявні в області
непридатні хімічні засоби захисту рослин, що не призведе до
виникнення надзвичайної екологічної ситуації в транскордонному
регіоні, зменшиться існуючий рівень забруднення вод залишками
пестицидів, важких металів та нітратів. Передбачається проведення
дослідження ґрунту, води та рослин навколо складів
отрутохімікатів.



вгору