Про затвердження Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС
МВС України; Наказ, Інструкція, Форма типового документа [...] від 27.03.2009111
Документ z0576-09, втратив чинність, поточна редакція — Втрата чинності від 24.02.2017, підстава - z0036-17


     23.7.8. Категорично забороняється оформлення матеріалів ДТП у 
службовому автомобілі, що використовується як прикриття. 23.7.9. В обов'язковому порядку незалежно від часу доби
працівники ДПС які проводять оформлення матеріалів ДТП, повинні
бути одягнуті в одяг зі світловідбиваючими елементами (жилети).
24. Особливості несення служби при проведенні
масових заходів і виникненні надзвичайних ситуацій
24.1. При ускладненні оперативної обстановки, пов'язаної із
введенням режиму надзвичайного стану, діяльність підрозділів ДПС
здійснюється відповідно до Законів України "Про міліцію"
( 565-12 ), "Про правовий режим надзвичайного стану" ( 1550-14 ),
інших нормативно-правових актів України.
24.2. При введенні режиму надзвичайного стану сили і засоби
підрозділів ДПС переходять у підпорядкування оперативних штабів
головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці
Крим, областях, містах Києві та Севастополі. В умовах виникнення надзвичайних ситуацій виконання
додаткових завдань щодо нагляду за дорожнім рухом покладається на
наряди контрольно-пропускних пунктів та стаціонарних постів ДПС.
24.3. Забезпечення безпеки дорожнього руху і громадського
порядку при проведенні масових заходів та режиму надзвичайного
стану здійснюється підрозділами ДПС на підставі спеціальних
планів МВС, ГУМВС, УМВС щодо проведення таких заходів. Розстановка
сил і засобів підрозділів ДПС при проведенні запланованих заходів
проводиться керівництвом управлінь (відділів) Державтоінспекції
ГУМВС, УМВС.
24.4. При проведенні несанкціонованих масових заходів на
автомобільних дорогах та інших транспортних спорудах, що
супроводжується їх блокуванням, виділення необхідної кількості
нарядів ДПС визначає начальник ОВС або керівник оперативного
штабу.
24.5. На передбачених дислокацією постах і маршрутах
патрулювання працівник підрозділу ДПС: 24.5.1. Сприяє безперешкодному проїздові транспортних
засобів, що здійснюють перевезення працівників міліції, військових
нарядів, а також транспортних засобів аварійно-рятувальних служб,
бере участь у здійсненні заходів щодо забезпечення режиму
надзвичайного стану. 24.5.2. Уживає заходів щодо забезпечення громадського
порядку, попередження та припинення злочинів, адміністративних
правопорушень, спостерігає за поведінкою громадян, які знаходяться
в зоні території, що обслуговується. 24.5.3. Інформує старшого наряду (чергову частину управління
(відділу) Державтоінспекції ГУМВС, УМВС або командування
підрозділу) про всі зміни оперативної обстановки (початок,
кількість учасників та обставини проведення цих заходів) і
виявлені правопорушення. 24.5.4. Надає допомогу іншим нарядам і постам ОВС у
припиненні та документуванні правопорушень. 24.5.5. Спільно з підрозділами ОВС вживає заходів до
ліквідації наслідків, пов'язаних з проведенням несанкціонованих
масових заходів, і в першу чергу до відновлення безперебійного
руху транспортних засобів.
24.6. З урахуванням обстановки, що склалася, у дислокацію
постів і маршрутів патрулювання за узгодженням з керівником
(відповідальним за забезпечення режиму надзвичайного стану) можуть
вноситися зміни.
24.7. При стихійних лихах, епізоотіях, техногенних аваріях,
пожежах та інших надзвичайних подіях працівник підрозділу ДПС
сприяє безперешкодному проїзду автомобілів оперативних та
аварійно-рятувальних служб, уживає заходів до відновлення й
підтримання громадського порядку, порятунку людей і майна, надання
необхідної допомоги постраждалим, охорони майна, що залишилося без
нагляду.
24.8. Під час ускладнень у дорожньому русі, що виникли в
результаті стихійних лих, працівник підрозділу ДПС доповідає про
це черговому та вживає заходів щодо оповіщення водіїв про
небезпеку. У разі необхідності тимчасово обмежує або забороняє
рух, спрямовуючи транспортні засоби в об'їзд небезпечної ділянки.
25. Несення служби на контрольно-пропускних пунктах
25.1. Контрольно-пропускні пункти (далі - КПП) призначені для
забезпечення перепускного режиму (обмеження й регулювання руху,
огляду транспортних засобів), підтримання правопорядку і
громадської безпеки, припинення протиправних дій і затримання
правопорушників. Крім того, наряди ДПС у складі КПП можуть бути
задіяні для забезпечення особливого режиму в'їзду на визначену
територію і виїзду з неї, вжиття заходів щодо забезпечення режиму
надзвичайного стану і проведення спеціальних операцій.
25.2. Порядок керування КПП обумовлений особливостями
цільового призначення та складу поставлених завдань. Керівництво
їх діяльністю здійснюється керівниками територіальних ОВС за
участю командування відповідних військових частин внутрішніх
військ МВС України, а в умовах надзвичайного стану - останніми за
участю керівників територіальних ОВС.
25.3. При вирішенні окремих завдань працівники ДПС здійснюють
візуальне спостереження та спілкування з учасниками дорожнього
руху з метою одержання оперативної інформації.
25.4. При підрозділах ДПС формуються групи, які здійснюють:
збір, накопичення, узагальнення та аналіз зведеної інформації, що
надходить від нарядів ДПС, які несуть службу на КПП, і підрозділів
ДПС по нагляду за дорожнім рухом; підготовку оперативної та іншої
інформації; оцінку організації дорожнього руху в обстановці, що
склалася; перевірку інформації про належність транспортних засобів
та їх власників; про осіб, що підозрюються у скоєнні злочинів і
порушенні громадського порядку.
26. Порядок супроводження транспортних засобів
26.1. Супроводження в установленому порядку небезпечних,
негабаритних та великовагових вантажів, що перевозяться
транспортними засобами, а також організація супроводження і
забезпечення безпечного руху транспортних засобів спеціального
призначення, транспортних засобів з організованими групами дітей
під час слідування до місць оздоровлення та у зворотному напрямку
службовими транспортними засобами підрозділів ДПС визначаються
чинним законодавством України.
26.2. Супроводження здійснюється службовими транспортними
засобами підрозділів Державтоінспекції МВС, які мають спеціальне
кольорографічне пофарбування та розпізнавальні знаки, а також
обладнані спеціальними світловими і звуковими сигнальними
пристроями.
26.3. Отримавши завдання на проведення супроводження,
командир підрозділу ДПС: 26.3.1. Вивчає маршрут проходження колони, яка
супроводжується, особливості організації дорожнього руху на ньому,
дислокацію постів і маршрутів патрулювання, систему зв'язку і
взаємодії з ними екіпажів патрульних транспортних засобів, які
здійснюють супроводження. 26.3.2. Призначає старшого та склад екіпажів супроводження,
проводить інструктаж. Екіпаж патрульного транспортного засобу
супроводження складається з двох працівників. 26.3.3. Організовує перевірку технічного стану транспортних
засобів, виділених для супроводження, наявних засобів
радіозв'язку, спеціальних світлових і звукових сигнальних
пристроїв, про що складає відповідний акт.
26.4. Інструктаж водіїв транспортних засобів, які
супроводжуються, проводить відповідальний за здійснення
супроводження - командир підрозділу ДПС або старший екіпажу
супроводження.
26.5. Під час супроводження одним патрульним транспортним
засобом останній повинен рухатися перед колоною автомобілів, яку
він супроводжує, на відстані, що забезпечує безпеку дорожнього
руху. При цьому водій патрульного автомобіля супроводження повинен
обирати смугу руху, яка б забезпечувала безпеку дорожнього руху
під час супроводження, залежно від ширини проїзної частини,
швидкості руху та в разі необхідності дати можливість іншим
учасникам дорожнього руху безпечно об'їхати колону. Під час супроводження двома патрульними транспортними
засобами один з них рухається так, як зазначено вище, а другий -
позаду колони, яка супроводжується, з метою попередження її обгону
іншими транспортними засобами на дорогах, що мають одну смугу для
руху в даному напрямку, та в інших небезпечних місцях. Під час супроводження трьома патрульними транспортними
засобами один з них (головний) рухається перед колоною автомобілів
які він супроводжує, так, як вказано в попередніх випадках; другий
(сигнальний) рухається перед головним автомобілем на відстані
200-400 м крайньою лівою смугою, призначеною для руху в цьому
напрямку, з метою вжиття заходів щодо забезпечення безпечного й
безперешкодного проїзду, оповіщає учасників дорожнього руху про
наближення колони транспортних засобів, що супроводжуються, а
також інформує екіпаж головного патрульного автомобіля
супроводження про умови руху. Третій патрульний транспортний засіб
(замикаючий) рухається за колоною.
26.6. Швидкість руху під час супроводження встановлює старший
екіпажів супроводження з урахуванням характеристик транспортних
засобів, які супроводжуються, та забезпечення безпеки дорожнього
руху в конкретних дорожніх умовах. Вона не повинна перевищувати
меж, установлених ПДР ( 1306-2001-п, 306а-2001-п ). У разі
прийняття рішення відповідальним від Управління державної охорони
про збільшення швидкості понад визначені норми екіпажами
супроводження вживаються заходи відповідно до вимог
нормативно-правових актів України.
26.7. Якщо швидкість руху колони, що супроводжується (окрім
колони з особами, відносно яких здійснюється державна охорона),
менше дозволеної ПДР ( 1306-2001-п, 306а-2001-п ), а дорожні умови
не дозволяють іншим учасникам дорожнього руху здійснити її обгін,
старший екіпажів супроводження вживає заходів щодо забезпечення
проїзду транспортних засобів, що накопичуються за колоною.
27. Взаємовідносини працівників підрозділів ДПС
з учасниками дорожнього руху
27.1. Взаємовідносини працівників підрозділів ДПС з
учасниками дорожнього руху мають ґрунтуватися на принципах
дотримання законності, забезпеченні свободи та недоторканності
особи та її прав, уважному, доброзичливому і шанобливому ставленні
до громадян.
27.2. Під час звернення до учасників дорожнього руху
працівник підрозділу ДПС зобов'язаний привітатися, чітко й
зрозуміло назвати свою посаду, звання, прізвище, суть звернення та
на їх вимогу пред'явити службове посвідчення. { Абзац перший
пункту 27.2 глави 27 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх
справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 } У разі звернення громадян (одержання інформації про злочин
тощо) працівник підрозділу ДПС зобов'язаний вжити заходів щодо
надання допомоги і діяти відповідно до своїх службових обов'язків. У розмові з громадянами працівники підрозділів ДПС
зобов'язані виявляти спокій і витримку. Недопустимі грубощі,
вирази та репліки, які ображають людську гідність, будь-які дії,
що свідчать про неповагу до громадян, коментарі, які не стосуються
виконання службових обов'язків.

{ Абзац четвертий пункту 27.2 глави 27 виключено на підставі
Наказу Міністерства внутрішніх справ N 524 ( z1198-12 ) від
11.06.2012 }

27.3. Зупинення транспортного засобу здійснюється виключно
жезлом, а у виняткових випадках - жестом руки. При цьому працівник
підрозділу ДПС спочатку вказує на транспортний засіб, який повинен
зупинитися, а потім - на місце, де йому слід зупинитися. Для привертання уваги учасників дорожнього руху може
подаватися сигнал свистком (у необхідних випадках - увімкненим
спеціальним світловим або звуковим сигнальним пристроєм). Жести
працівника підрозділу ДПС мають бути зрозумілими всім водіям і
пішоходам, подаватися своєчасно і так, щоб їх виконання не
створювало аварійної обстановки.
27.4. Працівник підрозділу ДПС під час зупинки транспортного
засобу зобов'язаний без затримки підійти до водія. Для розмови з
водієм не обов'язково запрошувати його вийти з автомобіля, крім
випадків:

{ Підпункт 27.4.1 пункту 27.4 глави 27 виключено на підставі
Наказу Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від
08.04.2011 }

27.4.1. З метою усунення технічної несправності транспортного
засобу або порушень правил перевезення вантажів. 27.4.2. Коли є достатні підстави вважати, що водій
знаходиться в стані сп'яніння.

{ Підпункт 27.4.4 пункту 27.4 глави 27 виключено на підставі
Наказу Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від
08.04.2011 }

27.4.3. Коли водій або пасажири підозрюються в скоєнні
злочину. 27.4.4. В інших випадках, коли є необхідною участь водія в
оформленні документів або наданні допомоги іншим учасникам
дорожнього руху.
27.5. Не слід повідомляти про дійсну причину зупинення
транспортного засобу, якщо його водій або пасажири підозрюються в
скоєнні злочину або причетності до ДТП. При цьому працівник
підрозділу ДПС повинен знайти тему для розмови з водієм, не
розкриваючи характеру своїх намірів.
27.6. Роз'яснення порушникові про неправомірність його дій
необхідно давати доброзичливо, переконливо і зрозуміло, з
посиланням на відповідні вимоги ПДР ( 1306-2001-п, 306а-2001-п ). Під час перевірки документів з ними слід поводитися акуратно,
не робити в них будь-яких поміток. Якщо в документи вкладені гроші
чи цінні папери, необхідно запропонувати власникові забрати їх.
27.7. Затримання особи, яка вчинила адміністративне
правопорушення, для складання протоколу або розгляду справи по
суті, якщо ці питання не можуть бути вирішені на місці,
здійснюється відповідно до вимог законодавства України.
27.8. Під час несення служби працівник підрозділу ДПС
відповідно до норм чинного законодавства може застосовувати
необхідні технічні засоби та технічні прилади для виявлення
відповідного правопорушення.
27.9. 3 метою запобігання конфліктним ситуаціям, об'єктивного
розгляду справ, а також як допоміжний засіб для попередження
протиправних дій та розкриття правопорушень допускається
використання фото-, кінозйомки, відеозапису та звукозаписувальної
техніки, а під час оформлення матеріалів ДТП воно є обов'язковим.
27.10. Працівник підрозділу ДПС повинен надавати допомогу
водіям в усуненні причин, що призвели до вимушеної зупинки в
дорозі, а в необхідних випадках сприяти громадянам в: 27.10.1. Організації надання першої медичної допомоги
постраждалим у ДТП і доставляння їх до закладів охорони здоров'я. 27.10.2. Захисті від протиправних зазіхань на їхнє життя і
здоров'я, а також в охороні їх власності. 27.10.3. Роз'ясненні особливостей проїзду територією
маршруту, що обслуговується. 27.10.4. Можливому усуненні технічних несправностей
транспортного засобу і транспортуванні ушкодженого транспортного
засобу.
27.11. Народні депутати України підлягають притягненню до
адміністративної відповідальності за порушення ПДР ( 1306-2001-п )
відповідно до законодавства з урахуванням вимог статті 27 Закону
України "Про статус народного депутата України" ( 2790-12 ). { Пункт 27.11 глави 27 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх
справ N 131 ( z0552-11 ) від 08.04.2011 }
27.12. Особистість судді недоторканна, він не може бути
затриманий або примусово доставлений до ОВС у порядку провадження
у справах про адміністративні правопорушення. Недоторканність
судді поширюється також на транспорт, що ним використовується, на
майно і документи, що йому належать. Про допущене суддею
порушення, стягнення за яке накладається в судовому порядку,
складається рапорт, який передається командирові підрозділу з
обов'язковою реєстрацією для подальшої передачі за місцем роботи.
{ Пункт 27.12 глави 27 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх
справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 }
27.13. Якщо суддя керує транспортним засобом у стані
сп'яніння, йому пропонується припинити керування. Огляд на
визначення стану сп'яніння зазначених осіб у медичних закладах
проводиться тільки в разі їх згоди. У цьому разі працівник
підрозділу ДПС повідомляє про вказаний випадок командирові
підрозділу ДПС і діє згідно з його рішеннями. У зазначених
випадках командирові підрозділу необхідно запросити на місце
виявлення правопорушення представника органу, у якому ця особа
працює, або представника вищестоящого органу. У разі відмови від
проведення медичного огляду на стан сп'яніння в присутності двох
свідків складається протокол з вичерпними відомостями про особу
правопорушника, її стан та наявні ознаки сп'яніння. Після
складання протоколу забороняється вживати будь-яких заходів щодо
затримання або інші примусові дії стосовно цієї особи. Їй
пропонується скористатися послугами таксі або попутного транспорту
і надається можливість викликати іншу машину чи водія. { Пункт 27.13 глави 27 із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від 08.04.2011 }
27.14. Про вищевказану подію працівником підрозділу ДПС, що
виявив правопорушення, без зволікань складається ґрунтовний рапорт
до якого можуть долучатися інші матеріали.
27.15. Особливості взаємовідносин з особами, які користуються
дипломатичним імунітетом, іноземцями та особами без громадянства
визначено наказом МВС від 26.02.2009 N 77 ( z0374-09, za374-09 )
"Про затвердження Інструкції з оформлення працівниками
Державтоінспекції МВС матеріалів про адміністративні порушення у
сфері забезпечення безпеки дорожнього руху", зареєстрованим у
Міністерстві юстиції України 24.04.2009 за N 374/16390.
27.16. Про факт відсторонення від керування транспортним
засобом особи, яка користується дипломатичним імунітетом, негайно
повідомляється чергова частина управління (відділу)
Державтоінспекції МВС ГУМВС, УМВС для подальшого інформування
чергової частини ГУМВС, УМВС та Департаменту Державтоінспекції МВС
а також чергового МЗС України.
27.17. Іноземці, які не користуються дипломатичним
імунітетом, та особи без громадянства підлягають адміністративній
відповідальності на загальних підставах з громадянами України. Слід ураховувати, що зазначені особи під час керування
транспортними засобами, крім усіх передбачених законодавством
документів, повинні мати при собі міжнародне або національне
водійське посвідчення, що відповідає вимогам Конвенції про
дорожній рух, прийнятої 8 листопада 1968 року у Відні ( 995_041 ).
28. Облік та аналіз аварійності і практики
застосування адміністративного впливу
28.1. Облік аварійності здійснюється відповідно до
нормативно-правових актів України.
28.2. Роботу щодо аналізу аварійності і адміністративної
практики на території обслуговування організовує командир окремого
підрозділу ДПС. Безпосередньо аналіз аварійності здійснює старший інспектор
(інспектор) дізнання з ДТП, а облік і аналіз адміністративної
практики - старший інспектор (інспектор) з адміністративної
практики. У стройових підрозділах, де вказані посади штатними
розписами не передбачені, виконання такої роботи доручається
особам, на яких ці завдання покладені функціональними обов'язками.
28.3. Аналіз ДТП проводиться з метою: 28.3.1. Оцінки стану і динаміки аварійності. 28.3.2. Виявлення місць концентрації ДТП. 28.3.3. Розроблення заходів, спрямованих на забезпечення
безпеки дорожнього руху, у тому числі внесення змін до дислокації
несення служби та планів роботи.
28.4. Аналізу підлягають відомості про всі ДТП на території
обслуговування, включаючи відомості про пригоди без потерпілих. Аналіз пригод проводиться за їх видом, місцем, часом і
умовами, що їх спричинили.
28.5. Аналіз адміністративної практики включає: 28.5.1. Узагальнення кількості порушень ПДР ( 1306-2001-п,
306а-2001-п ) (за ділянками доріг, видами порушень) за кожний
місяць та з накопичуванням підсумку від початку звітного року.

{ Підпункт 28.5.2 пункту 28.5 глави 28 виключено на підставі
Наказу Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від
08.04.2011 }

28.5.2. Узагальнення повідомлень і пропозицій, що містяться в
заявах та скаргах громадян. 28.5.3. Розроблення пропозицій щодо усунення причин і умов,
які спричиняють скоєння порушень ПДР ( 1306-2001-п, 306а-2001-п )
та виникнення ДТП, удосконалення адміністративної практики.

{ Підпункт 28.5.5 пункту 28.5 глави 28 виключено на підставі
Наказу Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від
08.04.2011 }

29. Організація і здійснення контролю
за несенням служби працівниками підрозділів ДПС
під час нагляду за дорожнім рухом
29.1. Контроль за несенням служби працівниками
підрозділів ДПС здійснюється шляхом проведення гласних перевірок
керівниками окремих підрозділів ДПС, керівниками відділів
(відділень) Державтоінспекції МВС з обслуговування
адміністративних територій міст, районів, районів у містах
управлінь (відділів) Державтоінспекції МВС ГУМВС, УМВС,
працівниками апарату управлінь (відділів) Державтоінспекції
МВС ГУМВС, УМВС, працівниками Департаменту Державтоінспекції МВС.
29.2. Організація та проведення негласних перевірок несення
служби здійснюються працівниками апаратів управлінь (відділів)
Державтоінспекції ГУМВС, УМВС, працівниками Департаменту
Державтоінспекції МВС. За рішенням керівників управлінь (відділів)
Державтоінспекції ГУМВС, УМВС до проведення таких негласних
перевірок залучаються керівники (командири, заступники командирів)
стройових підрозділів ДПС ДАІ, крім осіб, які виконують їх
обов'язки. { Пункт 29.2 глави 29 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх
справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 }
29.3. Посадові особи Державтоінспекції МВС, які проводять
перевірку, повинні знати поставлені завдання, порядок її
організації і виконання, а також оперативну обстановку на посту
або маршруті патрулювання під час проведення перевірки. Під час здійснення гласного контролю перевіряючий
зобов'язаний відрекомендуватись, надати службове посвідчення та
припис на перевірку, зразок якого наведено у додатку 8. Про
прибуття перевіряючого працівники підрозділів ДПС негайно
доповідають до чергової частини та безпосередньому керівникові
підрозділу.
29.4. Гласні перевірки організовуються і проводяться
будь-яким прямим і, у першу чергу, безпосереднім керівником
працівника підрозділу ДПС (як правило, не нижче командира взводу),
їх кількість має бути не менше одного разу за робочу зміну
працівника підрозділу ДПС. Перевірці підлягають усі працівники
підрозділів ДПС, які несуть службу протягом зміни. { Пункт 29.4 глави 29 із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства внутрішніх справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 }
29.5. Проводячи гласну перевірку, слід звертати увагу на: 29.5.1. Зовнішній вигляд, екіпірування, наявність службового
посвідчення, зброї, засобів зв'язку, жезла, свистка, службової
документації тощо. 29.5.2. Знання службових обов'язків, орієнтувань, отриманих
під час інструктажу та протягом робочої зміни, їх виконання. 29.5.3. Знання оперативної обстановки в зоні поста або
маршруту патрулювання, стану аварійності та особливостей несення
служби на цій ділянці. 29.5.4. Знання нормативно-правових актів, що регламентують
діяльність підрозділів ДПС, уміння застосовувати їх у практичній
діяльності. У випадках неправильних відповідей перевіряючий
повинен дати вичерпні роз'яснення з поставлених питань. 29.5.5. Зовнішній вигляд закріпленого патрульного
транспортного засобу, його справність та комплектацію. 29.5.6. Відповідність записів у дорожньому листі показників
пробігу транспортного засобу показникам спідометра та кількості
отриманого пального. 29.5.7. Уміння користуватися спеціальними технічними засобами
та технічними приладами. 29.5.8. Вибір форм і методів нагляду за дорожнім рухом,
застосування тактичних прийомів з виявлення і припинення
правопорушень, що скоюються учасниками дорожнього руху,
ефективність роботи працівника на посту або маршруті патрулювання. 29.5.9. Уміння забезпечувати регулювання дорожнього руху. 29.5.10. Уміння діяти в умовах складної дорожньої та
оперативної обстановки. 29.5.11. Повноту та якість оформлення адміністративних
матеріалів.
29.6. У разі встановлення під час проведення гласної
перевірки недоліків у несенні служби перевіряючий зобов'язаний на
місці вжити заходів стосовно їх усунення. У випадку неможливості
їх усунення на місці вживаються заходи щодо відсторонення
працівника підрозділу ДПС від несення служби та його заміни.
29.7. Про результати проведеної перевірки у відомості обліку
роботи по нагляду за дорожнім рухом та книзі постових відомостей
робиться відповідний запис, а її результати доводяться до
відповідних командирів (начальників).
29.8. Негласні перевірки проводяться згідно з графіками,
затвердженими відповідно начальниками (заступниками начальників)
управлінь (відділів) Державтоінспекції ГУМВС, УМВС, начальником
(заступниками начальника) Департаменту Державтоінспекції МВС, а
поза графіком - лише з їх письмового дозволу. { Абзац перший
пункту 29.8 глави 29 в редакції Наказу Міністерства внутрішніх
справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 } Під час організації проведення негласних перевірок повинні
враховуватися скарги і заяви громадян, оперативна інформація про
роботу працівника підрозділу ДПС, результати опитування учасників
дорожнього руху та індивідуально-виховної роботи. Графіки слід
складати таким чином, щоб апаратом управлінь (відділів)
Державтоінспекції МВС ГУМВС, УМВС впродовж кварталу кожний
підпорядкований підрозділ ДПС перевірявся не менше одного разу, а
в разі надходження скарг на дії працівників підрозділів ДПС - у
тижневий термін. Особі, яка здійснює перевірку, на час її проведення видається
припис на перевірку,який після закінчення перевірки долучається до
рапорту про результати перевірки. Матеріали перевірок
накопичуються та зберігаються в канцелярії управлінь (відділів)
Державтоінспекції ГУМВС, УМВС, Департаменту Державтоінспекції МВС
протягом 3 років.
29.9. Негласна перевірка ведеться за різними формами (одним
чи декількома працівниками з використанням транспортних засобів чи
без них тощо), але, як правило, протягом робочої зміни працівника
підрозділу ДПС. Під час її проведення дозволяється застосовувати
засоби фото- і кінозйомки, відеозапису.
29.10. Під час проведення негласної перевірки слід звертати
увагу на: 29.10.1. Організацію роботи на посту або маршруті
патрулювання вибір форм і методів, технічних засобів та приладів у
нагляді за дорожнім рухом. 29.10.2. Взаємовідносини між працівником підрозділу ДПС із
забезпечення безпеки дорожнього руху та його учасниками і
дотримання ним законності. 29.10.3. Правомірність зупинення транспортних засобів,
застосування профілактичних заходів і складання матеріалів про
адміністративні правопорушення. { Підпункт 29.10.3 пункту 29.10 глави 29 із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 )
від 08.04.2011 }
29.10.4. Ефективність роботи (активність працівника
підрозділу ДПС в попередженні та припиненні правопорушень,
застосування ним технічних засобів та приладів. { Підпункт 29.10.4 пункту 29.10 глави 29 із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 )
від 08.04.2011 }
29.10.5. Реагування на зміни в оперативній та дорожній
обстановці, уміння діяти в цих умовах, ужиття заходів особистої
безпеки. 29.10.6. Порядок дій під час оформлення ДТП.
29.11. У разі виявлення під час негласної перевірки порушень
дисципліни або законності перевіряючий доповідає посадовій особі,
яка призначила перевірку, та вживає негайних заходів щодо
припинення протиправних дій працівника підрозділу ДПС. У таких
випадках на місце викликається командир підрозділу
Державтоінспекції МВС, який відстороняє від виконання службових
обов'язків особу, яка допустила порушення, та доручає проведення
службової перевірки, про що негайно доповідає безпосередньому
начальникові.
29.12. У разі виявлення перевіряючим фактів порушень
законодавства, які підпадають під дію Кримінального кодексу
України ( 2341-14 ) (вимагання або отримання хабара, дача хабара
працівникові міліції та інше), вживаються заходи відповідно до
вимог цієї Інструкції, при цьому забезпечується належне
документування згідно з КПК України ( 1001-05, 1002-05, 1003-05 )
та передача зібраних матеріалів до територіального підрозділу ОВС
або органу прокуратури.
29.13. За результатами проведення негласної перевірки
складається рапорт на ім'я посадової особи, яка її призначила і
яка в подальшому приймає рішення про необхідність проведення
службової перевірки. У рапорті про перевірку обов'язково
вказуються час, місце початку перевірки, відносно кого перевірка
проводилась (номер нагрудного знака, марка, номерний знак
службового автомобіля, інші відомості), хронометраж роботи
наряду ДПС, який перевіряється, номерні знаки зупинених
транспортних засобів та час їх зупинки. В обов'язковому порядку
проводяться три і більше контрольні перевірки зупинених
інспекторами транспортних засобів, під час яких з'ясовується
причина зупинки, чи складались адміністративні матеріали, які
розмови велись інспектором з водієм. Після завершення службової перевірки керівником управління
(відділу) Державтоінспекції МВС ГУМВС, УМВС затверджується
висновок та вживаються відповідні заходи реагування.
29.14. Результати перевірок регулярно доводяться до відома
особового складу під час проведення інструктажів, а також
щомісячно узагальнюються і розглядаються на службових нарадах чи
зборах у підрозділах Державтоінспекції МВС.
30. Оцінка діяльності підрозділів ДПС
30.1. Діяльність працівників підрозділів ДПС оцінюється за
такими напрямками: 30.1.1. Стан аварійності на маршруті патрулювання, рівень і
якість надання допомоги учасникам дорожнього руху. { Підпункт 30.1.1 пункту 30.1 глави 30 в редакції Наказу
Міністерства внутрішніх справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 }
30.1.2. Участь у попередженні та профілактиці
адміністративних правопорушень, розкритті злочинів, затриманні
злочинців. { Підпункт 30.1.2 пункту 30.1 глави 30 із змінами, внесеними
згідно з Наказом Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 )
від 08.04.2011 }
30.1.3. Дотримання законності під час застосування заходів
адміністративного впливу до учасників дорожнього руху та інших
осіб. 30.1.4. Якість оформлення матеріалів про адміністративні
правопорушення. 30.1.5. Кількість підтверджених скарг, що надійшли відносно
працівника. 30.1.6. Професіоналізм дій під час ускладнення дорожньої
обстановки. 30.1.7. Знання чинного законодавства у сфері безпеки
дорожнього руху, оперативної обстановки, своїх прав та обов'язків. 30.1.8. Дисциплінованість, культура поведінки у спілкуванні з
громадянами. 30.1.9. Утримання у справному та належному стані закріпленого
службового автомототранспорту, технічних засобів і приладів,
уміння ними користуватися. 30.1.10. Зовнішній вигляд, стройова виправка, службова і
фізична підготовка. 30.1.11. Уміння регулювати дорожній рух.
30.2. Діяльність стройового підрозділу ДПС оцінюється за
такими напрямами: 30.2.1. Громадська думка учасників дорожнього руху щодо стану
організації дорожнього руху та забезпечення його безпеки на
території обслуговування, надання допомоги учасникам дорожнього
руху (проведення моніторингу громадської думки організовується
керівниками управлінь (відділів) Державтоінспекції ГУМВС, УМВС не
рідше одного разу впродовж півріччя). { Підпункт 30.2.1 пункту 30.2 глави 30 в редакції Наказу
Міністерства внутрішніх справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 }
30.2.2. Характеристика обстановки безпеки дорожнього руху на
території, що обслуговується. 30.2.3. Участь у боротьбі зі злочинністю та охороні
громадського порядку. 30.2.4. Стан дисципліни і дотримання законодавства
працівниками підрозділу. 30.2.5. Контроль за дотриманням ПДР ( 1306-2001-п,
306а-2001-п ) всіма учасниками.

{ Підпункт 30.2.6 пункту 30.2 глави 30 виключено на підставі
Наказу Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від
08.04.2011 }

30.2.6. Готовність до дій за надзвичайних обставин та
ситуацій. 30.2.7. Утримування службового автомототранспорту в справному
стані і використання його за призначенням, результативність
застосування оперативно-технічних і спеціальних засобів.

{ Підпункт 30.2.9 пункту 30.2 глави 30 виключено на підставі
Наказу Міністерства внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від
08.04.2011 }
30.3. Забороняється керівникам підрозділів ДАІ здійснювати
оцінювання роботи працівників ДПС за кількістю складених ними
адміністративних протоколів за порушення правил дорожнього руху.
{ Главу 30 доповнено новим пунктом 30.3 згідно з Наказом
Міністерства внутрішніх справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 }
30.4. Не допускається установлення керівниками підрозділів
ДАІ кількісних показників щодо документування працівниками ДПС
порушень ПДР під час організації несення дорожньо-патрульної
служби. { Главу 30 доповнено новим пунктом 30.4 згідно з Наказом
Міністерства внутрішніх справ N 524 ( z1198-12 ) від 11.06.2012 }
Начальник ДДАІ МВС України
генерал-майор міліції С.Г.Коломієць

Додаток 1
до Інструкції з питань
діяльності підрозділів
дорожньо-патрульної служби
Державтоінспекції МВС

ЖУРНАЛ
обліку дорожньо-транспортних пригод
_________________________________
(найменування підрозділу ДПС)

Реєстраційний N __________
Розпочато ________________
Закінчено ________________
Зберігати 3 роки

--------------------------------------------------------------------------------------- | N | Дата, | Вид | Кількість | Дані на | N ЖРПЗ |Примітка| |з/п| час, | пригоди |загиблих та|транспортні|міськрайоргану| | | | місце |-------------------------| поранених | засоби, | внутрішніх | | | |скоєння| з | з | (П.І.Б., | механічні | справ, | | | |пригоди|матеріальними|потерпілими| рік |пошкодження| прийняте | | | | | збитками | |народження,| | рішення | | | | | | | місце | | | | | | | | |проживання | | | | | | | | |та роботи) | | | | |---+-------+-------------+-----------+-----------+-----------+--------------+--------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ---------------------------------------------------------------------------------------
{ Додаток 2 виключено на підставі Наказу Міністерства
внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від 08.04.2011 }

Додаток 2
до Інструкції з питань
діяльності підрозділів
дорожньо-патрульної служби
Державтоінспекції МВС
ЗАТВЕРДЖУЮ ____________________________
(посада, звання, ім'я та
по батькові, прізвище, дата)

ДИСЛОКАЦІЯ
маршрутів патрулювання і постів
_________________________________________________
(повна назва стройового підрозділу)

------------------------------------------------------------------------- | N | N |Вид маршруту|Розташування |Вид наряду |Особливі |Примітка| |з/п|маршруту,| поста | маршруту |(одиночний,|обов'язки| | | | поста |(постійний, |патрулювання,| парний) | | | | | |однозмінний | поста | | | | | | |двозмінний) | | | | | |---+---------+------------+-------------+-----------+---------+--------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |---+---------+------------+-------------+-----------+---------+--------| | | | | | | | | -------------------------------------------------------------------------
1. У графі 2 вказуються: номер маршруту патрулювання, поста;
протяжність маршруту патрулювання, його кордони і центр (для
кожного маршруту патрулювання, поста). 2. У графі 3 вказуються: вид маршруту, поста (постійний,
одно-, дво- чи тризмінний (рухомий, стаціонарний); вид
патрулювання (авто-, мото- чи піше). 3. У графі 4 вказуються назва міста, населеного пункту,
вулиці, майдану, перехрестя вулиць, автомобільної дороги, якими
проходить маршрут чи розташований пост. 4. У графі 5 вказується вид наряду (одиночний, парний). 5. У графі 6 вказуються будь-які особливості несення служби
на конкретному маршруті чи посту (порядок підтримання зв'язку з
черговою частиною та сусідніми постами, зони нестабільного
радіозв'язку тощо). 6. У графі 7 вказуються додаткові відомості.
Командир _____________________
(стройовий підрозділ)
__________________________ __________ _____________________
(звання) (підпис) (ініціали, прізвище)
____________
(дата)

Додаток 3
до Інструкції з питань
діяльності підрозділів
дорожньо-патрульної служби
Державтоінспекції МВС

КАРТКА
маршруту патрулювання, поста N _______
автодорога ___________________ з _____ км до _____ км

1. Схема маршруту патрулювання із зазначенням місць
концентрації ДТП, перехресть, населених пунктів (вулиць), точних
місць розташування наряду (службового автомобіля) ДПС для
здійснення профілактичних заходів та контролю за дотриманням
водіями правил дорожнього руху, часу несення служби по змінах. 2. Характеристика маршруту: 2.1. Стан аварійності на 20___ рік __________________________ 2.2. Аварійні місця _________________________________________ 2.3. Наявність: а) перехресть _______________________________________________ б) дорожнього обладнання ____________________________________ 2.4. Розташування: а) чергових частин ОВС ______________________________________ б) громадських пунктів охорони порядку ______________________ в) органів державної влади і місцевого самоврядування _______ _____________________________________________________________ г) закладів охорони здоров'я ________________________________ ґ) дорожніх організацій _____________________________________ д) підприємств, установ і організацій _______________________ е) навчальних та дошкільних закладів ________________________ є) закладів торгівлі ________________________________________ ж) культурно-масових та спортивних закладів _________________ 3. Порядок несення служби ___________________________________
(авто-, мото- або піше патрулювання)
4. Особливості маршруту патрулювання, поста: зони нестійкого
радіозв'язку, необхідність здійснення зняття або відведення
транспортних потоків, забезпечення проїзду спеціальних
транспортних засобів або таких, що супроводжуються патрульними
автомобілями Державтоінспекції МВС. Забезпечення безпеки
дорожнього руху при проведенні масових заходів чи ремонтних робіт
на дорозі, вулиці тощо. У підпункті 2.4 вказуються назва, місцезнаходження та
контактні телефони.
Командир ________________________________________ __________
(посада, звання, прізвище та ініціали) (підпис)
___ ___________ 20__ року
{ Додаток 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
внутрішніх справ N 131 ( z0552-11 ) від 08.04.2011 }

Додаток 4
до Інструкції з питань
діяльності підрозділів
дорожньо-патрульної служби
Державтоінспекції МВС
(у редакції наказу МВС
України
08.04.2011 N 131)
( z0552-11 )

___________________________________________ ___________________________________________
(підрозділ)

ЖУРНАЛ ПАТРУЛЮВАННЯ
_________________________________________________
(посада, звання, прізвище, ім'я та по батькові)

Реєстраційний номер ________
Розпочато __________________
Закінчено __________________
Зберігати 1 рік

Несення служби
------------------------------------------------------------------ |Дата | Час несення |Маршрут, пост| Підпис |Підпис особи, | | | служби, год. | | працівника | що провела | | | | |підрозділу ДПС| інструктаж | |-----+--------------+-------------+--------------+--------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ------------------------------------------------------------------
Орієнтування
------------------------------------------------------------------ |Дата | Час | Марка |Колір| Номери | Особливі | | | отримання | транспортного | |агрегатів| прикмети | | | інформації | засобу, номерний | | | | | | | знак | | | | |-----+------------+------------------+-----+---------+----------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ------------------------------------------------------------------
Перевірка несення служби
------------------------------------------------------------------ |Дата|Час| Зміст перевірки, посада та П.І.Б. посадової особи, що | | | | здійснювала перевірку | |----+---+-------------------------------------------------------| | 1 | 2 | 3 | ------------------------------------------------------------------
Облік роботи
------------------------------------------------------------------------------------------------------ | Дата, | П.І.Б. особи | Марка, | Код порушення |Стаття| Вид | Номер | Дата, підпис | | час |правопорушника| номерний | (або суть), |КУпАП |стягнення|протоколу| посадової особи | |порушення| | знак | N ЖРПЗ, | | | |Державтоінспекції| | | |транспортного|(міськрайвідділ,| | | |МВС, що отримала | | | | засобу | в якому | | | | протокол | | | | | зареєстровано) | | | | | |---------+--------------+-------------+----------------+------+---------+---------+-----------------| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ------------------------------------------------------------------------------------------------------



вгору